Istraživanje pokazalo: Coca Cola nije ista za zapadno i istočno tržište Europe!
Foto: Arhiva
KVALITETA većine hrane i pića multinacionalnih tvrtki varira u različitim europskim zemljama, iako se ti proizvodi prodaju pod istim imenom i etiketom, donosi istraživanje slovačkog EurActiva pod naslovom: Multinacionalne tvrtke varaju potrošače u Istočnoj Europi.
Slovački EurActiv tako je izveo istraživanje prehrambenih proizvoda u osam zemalja članica Europske unije i to u Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj i Bugarskoj.
Slabija kvaliteta za nove članice EU
"Proizvodi slabije kvalitete namijenjeni su tzv. novim članicama EU", zaključio je predsjednik EurActiva u Slovačkoj Miloš Lauko dodajući kako nije vidio slučaj da je proizvod lošije kvalitete završio na njemačkom ili austrijskom tržištu, ali zato jesu u istočnim zemljama. Proizvodi koji su bili testirani su: Coca Cole, Milka čokolade, Kotanyi, Nescafe, Jacobs kave i Tchibo espresso kave, a svi proizvodi su bili testirani u slovačkom Nacionalnom institutu za veterinarstvo i hranu.
Od testiranih proizvoda samo je Milka čokolada pokazala identičnu kvalitetu u svim uzorcima, dok su se najgorim pokazali proizvodi Kotanyija koji imaju najšira odstupanja u kvaliteti od zemlje do zemlje i to bez obzira što svi proizvodi dolaze iz jedne te iste tvornice.
Razlika u Coca Coli
Također velika je razlika i u kvaliteti Coca Cole koja je lošije kvalitete u Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj i Rumunjskoj. Naime, u napicima za "istočno tržište" se koristi izoglukoza od kukuruza što je puno jeftinije od običnog šećera (saharoze). U Coca Coli, kao odgovor na to istraživanje, kažu da u nekim zemljama koriste različite vrste zaslađivača, ali da to nema utjecaja na kvalitetu proizvoda.
Slovačka udruga potrošača tvrdi kako bi tvrtke trebale ponuditi jamstva kvalitete koja bi trebala biti jednako poštivana u svakoj zemlji distribucije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati