Svijet zgrožen ubojstvom lava Cecila, a Hrvatska turističku ponudu želi "obogatiti" lovom s lukom i strijelom
Foto: Getty Images
NAKON što su se mediji diljem svijeta raspisali o lavu Cecilu kojeg je prvo samostrelom, a zatim i puškom usmrtio američki zubar, oglasila se udruga Prijatelji životinja koja je u svom priopćenju podsjetila na pokušaj Ministarstva poljoprivrede da uvede lov lukom i strijelom.
Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
"Ovih dana, svijet je podigla na noge vijest o ubijenom Cecilu, lavu crne grive, simbolu Zimbabwea.
Namamljen izvan Nacionalnog parka Hwange, ubijen je na izrazito okrutan način. Prvo je ustrijeljen lukom i strijelom, zatim gonjen 40 sati da bi bio ustrijeljen vatrenim oružjem, a zatim mu je i odrubljena glava.
Zapitamo li se što nekoga može nagnati na ovakav čin, nemeće se jedan jedini odgovor. Obijest. Ne postoji motiv koji bi našao opravdanje u zdravoj ljudskoj psihi. Na životinju krenuti lukom i strijelom znači željeti joj dugu i bolnu smrt.
U Republici Hrvatskoj Ministarstvo poljoprivrede želi aktualizirati lov lukom i strijelom pod obrazloženjem da takav lov životinji ne uzrokuje nepotrebnu bol i patnju, a s osobitim predznakom na obogaćivanje turističke ponude. U slučaju lava Cecila sve je jasno pa tako je i jasno da bi uvođenje lova s lukom i strijelom Hrvatskoj donijelo samo sramotu i štetu za turizam, a životinjama dodatnu agoniju.
>> Nova žrtva ljudske pohlepe i taštine: Lovci ubili legendarnog lava Cecila
>> Identificiran sadist koji je ubio legendarnog lava Cecila: "Još jedan odvratni sebični lovaš"
>> "Treba ga osuditi i objesiti": Prosvjednici se okupljaju pred vratima ubojice lava
>> Vlada želi dozvoliti lov lukom i strijelom, Prijatelji životinja tvrde: Vraćaju nas u kameno doba
Svakako, osuda ovakvog čina je zdrava i etična. No, neophodno je osuditi i svaki čin iskorištavanja i ubijanja životinja. Često se neupućeni i oni koji takvima žele ostati ograđuju od ubijanja, iskorištavanja, nehumanog postupanja, no samo do granice kada to isto ubijanje i iskorištavanje pronalazi opravdanje u 'ljudskim potrebama' pa čak i kad je ta potreba, primjerice; šepurenje u tuđem krznu ili zarađivanju deranjem životinja.
Svakodnevno životinje kojima ne dajemo imena bivaju izložene zatočeništvu te prehrani pretrpanoj antibioticima neophodnima za suzbijanje brojnih bolesti uslijed loših uvjeta u kojima žive. Podvrgnute neprirodnoj stimulaciji reprodukcije i rastu pospješenom hormonima, onemogućene su udahnuti čisti zrak u nevjerojatno skučenim prostorima. Njihovi životi se uslijed bolesti i uvjeta života višestruko skraćuju do trenutka kada 'ulaganje' u njih postane prevelik trošak ili je njihova priprema za 'humanu' smrt završena.
Baš kao i lav Cecil, svaka životinja pod ljudskom 'skrbi' završava mučena i ubijena. Stoga, okretanje prema istinskom suosjećanju te promijeni uvriježenih stavova i životnih navika može dovesti do prestanka nasilja nad životinjama, okolišem i nama samima. Svakim danom sve je veći broj onih koji su spremni mijenjati sebe i druge kako bi zaštitili sve životinjske žrtve imale one ime ili ne."