Je li moje dijete samo nemirno ili je hiperaktivno?
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: 123rf
POSTOJI i uzrečica koja kaže da je sve moguće osim petogodišnjaka zadržati mirnim.
No, što znači hiperaktivnost, može biti vrlo diskutabilno. Općenito postoji mnogo različitih stajališta o tome što je to hiperaktivnost, koje sve poremećaje obuhvaća, kako nastaju takvi poremećaji u ponašanju djeteta i kako ih prepoznati. Razlozi za nepostojanje konkretne definicije su mnogobrojni.
Prvo što otežava dijagnozu jest dječja dob. Djeca su po prirodi puna energije i u stalnom pokretu, a budući da se razlikuju i po temperamentu, teško je povući točnu granicu između zaigranog i temperamentnog te djeteta s nekim poremećajem.
Postoje tri grupe simptoma koji mogu razlikovati hiperaktivno od uobičajeno nemirnog djeteta. To su impulzivnost, hiperaktivnost i poremećaj pažnje. Ti su znakovi prisutni u svim područjima djetetovog života; u vrtiću, školi, kod kuće te u igri s drugom djecom.
Impulzivnost
Dijete kreće u akciju prije nego što razmisli, "skače" s jedne aktivnosti na drugu, ne može dočekati svoj red, prekida druge u razgovoru, upliće se drugima u ono što rade, ne čeka upute i ne pridržava se pravila u igrama.
Hiperaktivnost
Dijete je stalno u pokretu, neprestano ima potrebu za penjanjem, skakanjem ili trčanjem, ne može mirno sjediti, ima pojačanu potrebu za govorom, stalno nešto vrti u rukama, pokazuje uznemirenost i nemir.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Neki još od simptoma hiperaktivnosti su:
• u dojenačkoj dobi takva djeca puno plaču, dugo jedu, teško zaspe
• ranije prohodavaju, no puno padaju, ne predviđaju posljedice i imaju lošiju koordinaciju
• nemaju strah od odvajanja, ne straše se situacija kojih se straše druga djeca
Tekst se nastavlja ispod oglasa
• dijete je uvijek u pokretu, često trči, skače, penje se, neumorno je
• stalno se vrpolji, meškolji ili ustaje
• puno govori, viče, pjeva (izvodi to glasno i stalno)
• nema mira čekati na red, prekida druge u govoru i obavljanju nekih aktivnosti, neorganizirano je, odsutno mislima, ne može se koncentrirati
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Hiperaktivnost se najčešće uočava s polaskom u školu, zbog poteškoća s učenjem, bez obzira na inteligenciju djeteta. Tada je potrebno razviti suradnju s učiteljem, razdijeliti gradivo na manje cjeline, napraviti detaljan plan rada, usmjeriti se na razvoj fizičkih vještina kao i poticanje kreativnosti koji bi djetetu vratili samopoštovanje i samopouzdanje.
Djetetu su potrebni razumijevanje, rutina, predvidljivost i struktura, pohvale i realna očekivanja roditelja.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati