Novi Fiat 500 stiže najesen i već ima dva problema
IZOSTANAK "običnog" Fiata 500 ozbiljno pogađa Fiat. Model čija je proizvodnja zaustavljena nakon 17 godina trebao bi dobiti nasljednika već ove jeseni, no već su se pojavila dva potencijalna problema: jedan u obliku Grande Pande, a drugi zbog visoke cijene.
U sjeni preporoda Lancije i jačanja Alfa Romea, mali Fićo, koji je 17 godina donosio profit, ostao je zaboravljen. Njegov povratak svi čekaju s nestrpljenjem, jer njegov električni pandan uzrokuje velike troškove – ni proizvodnja ni prodaja ne idu prema planu.
Praznina koju je ostavio Fiat 500 prevelika je, a Panda je ne može sama popuniti. Iako je trenutačno Pandina najjeftiniji model talijanskog brenda, ona je istovremeno i prava "zakrpa" jer je opterećena godinama, piše Klix.ba.
Grande Panda kasni
Međutim povratak hibridnog Fiata 500 Talijani će morati učiniti fleksibilnijim. Fiat istovremeno kasni s lansiranjem nove Grande Pande u svim europskim zemljama, što je strategija koju provodi u "tajnosti" i koja samo produžuje agoniju brenda.
Ako se sve poklopi, nova Panda trebala bi stići diljem EU prije ožujka, a knjige narudžbi već su otvorene, jer u studenom stiže novi Fiat 500 iz Torina. Kultni talijanski gradski automobil morat će što prije nadoknaditi neprodane količine električnog 500 i vratiti ugled koji je imao benzinski model do proljeća prošle godine.
Ipak, Talijani možda griješe forsiranjem Fiće jer će to ometati dobre komercijalne performanse koje nova Panda može ponuditi svojim retro dizajnom i niskom cijenom.
Cijena bi mogla biti problem
Sve će se ipak moći riješiti ako cijena bude pristupačna. Talijani su bili prisiljeni rekonstruirati platformu električnog 500 kako bi u prethodno ispražnjeni prednji prostor ugradili motor s unutarnjim izgaranjem i hibridni sustav, što povlači dodatne troškove koji se, logično, odražavaju na prodajnu cijenu.
No nije samo to problem – Grande Panda je također konkurencija unutar iste marke, a oba modela igraju na kartu retro dizajna.
Najjeftiniji 500 Electric u Italiji košta 29.500 eura, bez eko bonusa, pa bi Talijani morali smanjiti tu cijenu na i dalje visokih 20.000 eura – za najjeftiniji hibrid – da bi bili konkurentni.
Uz to moraju zadržati razliku u odnosu na mehanički jednaku novu Pandu od barem 3000 eura. Efekt kanibalizacije je neizbježan, a 500 Hybrid bit će uspješan samo među onima koji obožavaju stil malog šarmera.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati