Splićani su voljeli voziti nove automobile
U SURADNJI s Yugopapirom vraćamo se u 1980. godinu kako bismo saznali što Splićani misle o čestom mijenjanju automobila.
Rujan 1980.: Ante Mačetić (25) sada vozi novu Ladu, prije toga je imao Fiću i Stojadina.
„Moje je pravilo da mijenjam auto svake tri godine“, rekao nam je on, ponosno glancajući Ladu.“ Godišnje pređem desetak tisuća kilometara. To je manje od tvorničkog prosjeka. Kad bih na to gledao, ja bih i danas mogao voziti Fiću. Meni, međutim, auto brzo dosadi. Naprosto se preporodim kad nabavim auto. Čitav mi se život promjeni. Proučavam sve njegove dobre i loše strane, nastojim da proniknem u rad motora. Tako liječim svoju ljubav prema mehanici. Otac je htio da budem pravnik. To sam i postao. Bio bih sretniji da sam inženjer.“
Vječiti Tristać
"Svaka čast onom inženjeru o kome ste pisali", dočekala nas je Irena Matac (27). "Ja mu se divim iz dva razloga: kako mu nije dosadilo voziti tolike godine auto i otkuda mu strpljenja da tako sistematski brine o svom Tristaću? Ja bih mu kroz sve te godine bar boju promijenila! Inače, mijenjam aute vrlo često. Ovaj Ford je već treći automobil u pet godina. Mijenjala bih auto svake godine - kad bih bila u stanju financijski to izdržati.
Ne volim starije automobile. Čim počnu škripati izgubim me strpljenje. Nove marke uvijek imaju neko zanimljivo poboljšanje, rješenja su funkcionalnija. Zašto to ne iskoristiti?"
Stojadin od sedam godina
"Ja se svog Stojadina držim već sedam godina“, veli nam Mario Kalinić (29). „Kad mi supruga počne prigovarati zbog toga, brzo je ušutim. Kažem joj da ću kupiti novi auto kad mi ona da ušteđevinu. Meni je draže trošiti višak novaca na putovanja, garderobu i hranu. A moj Stojadin, da kucnem u drvo, radi k'o Švicarac. U početku je bilo nekih sitnijih nedostataka. Kad ga je u svoje ruke uzeo mehaničar Ikica Bajto, nije bilo problema. Idem redovno na sve servise i nemam briga. Zašto da onda nabavljam novi auto?"
"Auto je za mene potrošni materijal koji valja često mijenjati", rekao nam je Mladen Restović (30). „Svoje automobile prodajem čim pređu pedeset tisuća kilometara. A kako sam trgovački putnik, to se događa vrlo često. Sada vozim deseti automobil“.
"Dokazano je da svaki auto, poslije pet godina korištenja, počinje propadati“, tvrdio nam je Jure Vitas (27). "Zato ja svoj prodajem poslije dvije-tri godine." "Mijenjam auto zato što to danas svi rade“, pravdao se Marko Munitić (35): "Ovi balavci oko moje kuće, ovi što su tek počeli raditi, stalno voze nove aute. Zašto onda ja sebi ne bih dozvolio nešto slično?“
"Ovog Fiću vozim tek treću godinu, a već razmišljam da ga prodam“, rekla nam je Nada Jurčević (25). "Počeo je nešto zafrkavat, a to mi nikako nije drago. Mehaničari oderu kožu čovjeku i za najmanju uslugu. Zato računam da je bolje da kupim auto. Tako ću uštedjeti na posjetima uslužnim radionicama."
Kad voli auto
"Zašto ne bi često mijenjao auto kad to sebi mogu priuštiti?“ veli Srđan Marković (29). "To čine i oni koji nemaju novca. Ljudi dižu kredite. Zašto onda ja ne bih to radio, kad imam gotovinu. Vikendice me ne zanimaju. Auto je moja jedina razonoda."
"Zašto se pravi tolika vika oko kupovine novih automobila?“ uzbudio se Sergije Matušinović (29): "Po meni, i to je ljudski. Čovjek stalno želi da je u napretku, da prednjači. Netko to može nazvati i malograđanštinom. Po meni, to nema veze. Zar i vi ne biste voljeli imati najnoviji model automobila koji upravo vozite? U redu, ima tu malo i osobnog prestiža. Ali, zar ga nema i u ostalim našim postupcima? Što su sva ta putovanja u inozemstvo nego želja da se dokažemo. Kad bih mogao, mijenjao bih auto svake godine."
Anketirao: Vinko Bezić (Auto svet, 1980.)
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati