Chomsky: Izbori su beskorisni, nacionalne vlade ionako ne slušaju narod i rade onako kako im kaže Europa
Foto: Guliver Image / Getty Images
POZNATI američki filozof, lingvist, pisac i predavač Noam Chomsky tokom predavanja na Globalnom medijskom forumu (GMF) u Bonnu kazao je da u “današnjem kapitalističkom sistemu obični narod nitko ne pita ništa”, piše agencija Anadolija (AA).
“Ali mislim da je u Europi gore nego u Americi. Mnogi već govore o manjku demokracije u Europi. U nekim europskim zemljama mijenjala se vlast, ali je ekonomska politika ostala ista. Nacionalne vlade nastavljaju smanjivati socijalne troškove i podižu poreze, bez obzira što narod o tome mislio”, kazao je Chomsky.
Izbori su beskorisni
Istaknuo je da su "izbori postali beskorisni jer vlade rade ono što od njih traži Europa".
“Nacionalne vlade bespogovorno provode ekonomske direktive Europske komisije, i izbori su postali skoro besmisleni. Cijela ta situacija podsjeća na zemlje trećeg svijeta kojima upravljaju moćne međunarodne financijske institucije”, rekao je Chomsky.
Napomenuo je da je briga vlasti o sigurnosti jedan veliki mit osmišljen kako bi vlasti uvećale svoju moć.
“U današnjoj kapitalističkoj demokraciji, prava i potrebe građana su postali beznačajna i sporedna briga. Nacionalne vlade govore o zabrinutosti, o nacionalnoj sigurnosti, ali to je stvoreni mit. Glavni cilj nacionalnih vlada je da uvećaju vlastitu moć”, tvrdi američki profesor.
Nema slobodnih medija
Chomsky smatra da u Americi ne postoji "istinska sloboda medija koji bi kritizirali politike američkih vlasti".
“Ovih dana vlada SAD-a pokušava opravdati špijuniranje koje izvode tajne službe tvrdeći da se na taj način bore protiv prijetnje terorizma. Da postoje istinski slobodni mediji oni bi propitivali opravdanja američkih političara. Ali toga nema u Americi, što nam pokazuje koliko smo daleko od ideala slobodnih medija”, kazao je Chomsky.
On je istakao da u današnjem svijetu timovi odnose s javnošću (PR) političkih stranaka pokušavaju manipulirati građanima kako bi došli na vlast.
“PR ekipe danas imaju ulogu da degradiraju demokraciju. Ne smijemo zaboraviti da samo dobro informirani birači donose dobre odluke. Cilj PR-a u izbornim kampanjama je da dezinformira birače koji onda donose iracionalne i pogrešne odluke. PR je iz komercijalnog marketinga stigao i u politiku. Kada uključite TV, vidite da se reklamama pokušavaju dezinformirati potrošači kako bi krenuli u masovnu i iracionalnu kupovinu”, kazao je Chomsky.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati