Mate Rimac: Širimo se onoliko brzo koliko je moguće, nove ljude zapošljavamo svaki dan
Foto: rimac-automobili.com
TVORAC rasnih električnih automobila Mate Rimac jučer je gostovao u emisiji Registar poslovnog uspjeha na radiju yammat i odgovorio na pitanje koliko je teško ili lako uspjeti u Hrvatskoj.
"Uspjeti bilo gdje je teško, ja ne znam koliko bi nama bilo lakše ili teže da smo bili negdje drugdje, to nije lako procijeniti. Ferdinand Porsche je bio Nijemac pa je Porsche u Njemačkoj, Enzo Ferrari je bio Talijan pa je Ferrari u Italiji, a ja sam Hrvat pa je Rimac Automobili u Hrvatskoj. Nisam nezadovoljan, dapače, nama super ide, ekipa nam je super. Jedna od otegotnih okolnosti je što nam je tržište vani," rekao je mladi poduzetnik čija tvrtka danas vrijedi više od pola milijarde kuna.
U osvrtu na situaciju i pogodnosti domaćeg u odnosu na strana tržišta Rimac je rekao:
"Nama Hrvatska nije nikakvo tržište i zato je bilo teško krenuti, mi smo morali odmah razmišljati o izvozu u cijeli svijet. S druge strane to i nije loše, jer smo se morali orijentirati i razmišljati globalno od početka."
Neodstatak stručnjaka
Vlasnik Rimac Automobila nije želio pričati o poreznim i drugim olakotnim ili otežavajućim okolnostima u Hrvatskoj ali je istaknuo da je "vani puno lakše doći do kapitala".
"Ja sam sigurno izgubio nekoliko godina zbog toga što sam pokušao tu ostati, ali smo se na kraju krajeva izvukli i sad nam super ide i ne namjeravamo napustiti Hrvatsku. Možda će kasnije biti potrebe za otvaranjem vanjskih podružnica ili razvojnih centara," rekao je Rimac i dodao da u Hrvatskoj nedostaje stručnih ljudi jer nema automobilske industrije zbog čega je prisiljen zapošljavati strance.
"Mi ne možemo na tržištu pronaći 'gotove' ljude, već moram većinom uzet ljude s fakulteta, što nam je jako drago na kraju krajeva jer izgrađujemo te ljude kroz naše projekte".
Mala Hrvatska
Rimac Automobili namjeravaju serijsku inačicu svog već slavnog Concepta One tržištu ponuditi početkom 2016. godine, a planira se izrada 88 automobila, no oni nisu namijenjeni domaćem tržištu.
"Meni je presmiješno kad pročitam negdje da bismo trebali raditi nešto za hrvatsko tržište. Mi smo nikakvo tržište, mi smo ništa, mi smo jedna mrvica..," kaže Rimac i dodaje da smo zemlja orijentirana prema uvozu umjesto izvozu i da hrvatski automobili izvezeni u inozemstvo imaju puno veću dodatnu vrijednost od onih koje kupujemo od stranaca.
"Mi ne namjeravamo raditi nešto za hrvatski džep. Mi uopće ne gledamo u hrvatskim okvirima, niti u europskim, mi gledamo na svijet i svjetsko tržite. Recimo, dosad smo napravili pedesetak bicikala i prodali ih u 15 različitih zemalja".
Konstantno širenje
Prema Rimčevim riječima tvrtka radi i na čitavom nizu projekata o kojima zbog poslovnih ugovora i klauzula ne može obavijestiti javnost, a opseg posla je takav da nedostaju kapaciteti zbog čega se provodi konstantno širenje poslovanja i zapošljavanja.
"Mi se konstantno širimo, mi smo prije godinu dana imali 20 ljudi, danas nas je osamdeset, a ove godine planiramo zaposliti 100 ljudi," kaže Rimac i dodaje da je ekspanzija onoliko brza koliko to obuka novih ljudi dopušta. "Mi se širimo koliko god brzo možemo, stalno raspisujemo natječaje, čak povećavamo 'human resources' odjel da bi mogli brže i kvalitetnije zapošljavati."
Rimac svoje brige oko financija i konstantnog priljeva novozaposlenih za koje kaže da "ako ne svakodnevno, onda stižu jednom na tjedan" naziva "slatkom mukom". Mladi je poduzetnik na kraju intervjua rekao i da mu je jedan od dražih projekata električni bicikl Greyp koji je u serijskoj proizvodnji i za kojeg vjeruje da može prehranjivati na stotine obitelji.