Coca-Cola ne odustaje od plastičnih boca: "Ljudi ih vole"
COCA-COLA neće izbaciti plastične boce za jednokratnu upotrebu, jer ih potrošači i dalje žele koristiti.
"Potrošači vole plastične boce zbog toga što su praktične, mogu se zatvoriti i lagane su", izjavila je za BBC Bea Perez, šefica za ekološku održivost u kompaniji Coca-Cola.
Ova kompanija, koja je jedan od najvećih proizvođača plastičnog otpada, obavezala se da će reciklirati sve plastične boce koje bude koristila do 2030.godine. Međutim, borci za zaštitu životne sredine tvrde da će mnogo boca i dalje završavati na odlagalištima otpada.
Proizvode 200.000 boca u minuti
Ovaj gigant pića proizvodi oko tri milijuna tona plastične ambalaže godišnje, što iznosi 200.000 boca u minuti. U 2019. godini humanitarna organizacija Break Free from Plastic proglasila je Coca-Colu najvećim zagađivačem među brendovima.
Govoreći na Svjetskom ekonomskom forumu u Davosu, Bea Perez je rekla da je kompanija shvatila da od sada mora biti dio rješenja problema. Coca-Cola se obavezala da će do 2030. godine u svojim ambalažama koristiti najmanje 50% recikliranog materijala. Također, najavila je suradnju s nevladinim organizacijama širom svijeta kako bi se unaprijedilo prikupljanje boca.
Međutim, Bea Perez ističe da kompanija ne može potpuno odustati od plastike - kao što neki aktivisti žele, jer bi to, prema njenim riječima, značajno smanjilo prodaju.
"Ne radimo dobro ako ne ugađamo potrošačima", rekla je. "Zato, kako budemo mijenjali našu infrastrukturu za proizvodnju boca i uvodili sustav recikliranja, tako moramo ukazati potrošačima koje su prednosti toga. Oni će se mijenjati s nama."
Bea Perez je rekla i da poštuje idealizam mladih aktivista, poput 19-godišnje Melati Wijsen koja je prošle godine uz pomoć svoje sestre Isabel uvjerila vlasti na otoku Bali zabraniti jednokratnu upotrebu plastičnih vrećica, plastičnih slamčica i stiropora. Zbog takve vrste plastike došlo je do začepljenja na okolnim morima i to je ozbiljno naštetilo morskom životu. Također je rekla da se slaže s apelima da kompanija dostigne svoje ciljeve i prije 2030. godine, iako nije rekla kakve će korake poduzeti ako to ne bude slučaj.
"Moramo dostići ovaj cilj i hoćemo, nema sumnje", zaključila je.