Horvat: Šavorić nije sudjelovao u mojim pregovorima s Jan de Nulom o Uljaniku
MINISTAR gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat izjavio je u utorak da je pregovore o nedovršenom jaružalu, koje je Uljanik gradio za luksemburško-belgijsku grupaciju Jan de Nul, vodio isključivo s menadžmentom te kompanije i da odvjetnik Boris Šavorić, poznat iz Afere Hotmail kao dio grupe Borg, a početkom ove godine počeo je zastupati Jan de Nul, u njima nije sudjelovao.
Iako je jaružalo u visokoj fazi dovršenosti, Uljanik ga nije uspio dovršiti, a krajem svibnja su protestirana državna jamstva, čime je državni proračun ostao "kraći" za 923 milijuna kuna.
Time je država postala vlasnik broda, a ministar Horvat je nedavno izjavio kako se nada da će do kraja godine brod uspjeti prodati Jan de Nulu i time barem dio velikih sredstava plaćenih kroz jamstva vratiti u državni proračun.
Prema pisanju 24sata, odvjetnik koji je uime Jan De Nula pregovarao s državom i omogućio naručitelju uštedu od 500 milijuna kuna je Boris Šavorić.
Država mu dala 923 milijuna kuna za brod
Naime, umjesto da plate jaružalo 1,28 milijardi kuna, Jan De Nul će ga dobiti za 700-750 milijuna kuna, a država mu je u međuvremenu dala 923 milijuna kuna za isti brod, piše taj list.
Država je, ovisno o procjeni, trebala uložiti od 100 do 150 milijuna kuna u završetak broda ili ga otegliti u drugo brodogradilište, no to u konačnici nije dogovoreno između Ministarstva gospodarstva i Jan De Nula.
Horvata koji je sudjelovao na predstavljanju analiza OECD-a o regulatornoj i investicijskoj politici Hrvatske, novinari su upitali ima li javnost razloga sumnjati da su vladajući pomogli Šavoriću, na što je on odgovorio da sa Šavorićem i odvjetničkim uredom Šavorić proteklih godinu dana svog ministarskog mandata "nije vodio niti jedan sastanak, niti jedan razgovor, niti bilo kakve pregovore".
Također, kazao je da neće komentirati zašto je Jan de Nul odabrao baš taj odvjetnički ured za svog pravnog savjetnika na prostoru RH te poručio da je u četiri dosadašnja sastanka pregovarao s menadžmentom Jan de Nula i sa samim gospodinom Jan de Nulom.
Napominje da ti pregovori još nisu gotovi i da se pretežno održavaju u kabinetu Ministarstva gospodarstva.
Na pitanje novinara postoji li sumnja da su neki potezi odgađani, s obzirom na to da neki radnici Uljanika tvrde da se brod možda mogao dovršiti i da nije bilo potrebe za aktivacijom jamstava, Horvat je kazao da je ključ problematike hrvatske brodogradnje "potrošen novac, a neisporučeni brodovi".
"Zašto se brodovi u Puli i Rijeci nisu isporučili, to su pitanja za menadžment Uljanika i 3. maja, ja u tu polemiku ne bih ulazio", kaže Horvat te napominje da i dalje pokušavaju što je više moguće umanjiti štetu za državni proračun.
Kaže da su pregovori s Jan de Nulom o metodologiji otpreme ili završetka njegovog broda bili obećavajući dok menadžment te tvrtke nije došao pred sam Uljanik i zatekao zavarena vrata i štrajk.
"Od tog trenutka povjerenja gospodina Jan de Nula u mogućnost završetka broda u pulskom škveru jednostavno više nije bilo i memorandum koji je bio pred samim potpisom se redefinirao i danas razgovaramo o isporuci tog broda u luci Trst, gdje će ga onda Jan De Nul završavati sam", pojašnjava Horvat.