Na Twitteru se reklamom moglo targetirati neonaciste
MIKROCILJANJE neonacista, homofoba i ostalih poticatelja na mržnju i netoleranciju bilo je dostupno putem oglašavanja na Twitteru, saznaje BBC.
Novinari BBC-ja uočili su da je na ovoj društvenoj mreži moguće ciljati korisnike određenim izrazima, kao što su "transfobija", "rasna nadmoć" i "anti-gay".
Kao i većina društvenih mreža, Twitter prikuplja detaljne podatke o svakom korisniku, što uključuje koje objave lajkate, pregledate i dijelite. Ova baza podataka korisna je osobama koje mogu plasirati svoje poruke i proizvode tako što će izabrati određene karakteristike s liste različitih tipova publike.
Na primjer, moguće je odabrati kategoriju "roditelji tinejdžera", a zatim kontrolirati kome će objava biti dostupna uz pomoć ključnih riječi. Štoviše, Twitter oglašivačima pruža procjenu broja korisnika koji će biti pogođeni određenim ključnim riječima.
Ako tvrtka koja se bavi prodajom automobila želi reklamirati svojoj ciljanoj publici terminom "benzinac", Twitter će dati brojku ljudi koji će biti izloženi njihovoj reklami.
Moglo se ciljati na neonaciste u kampanjama
U skladu s ovim algoritmom, BBC je stavio na probu izraz "neonacizam". Alat Twittera zadužen za mjerenje dostupnosti oglasa otkrio je da ciljana publika u Ujedinjenom Kraljevstvu za ovaj izraz iznosi između 67.000 i 81.000 korisnika.
Na službenoj internetskoj stranici Twittera naznačeno je da se prije odobravanja svaki oglas stavlja na reviziju. BBC je plasirao oglas koristeći ključne riječi koje se mogu smatrati osjetljivima za različite tipove publike.
Njihov oglas je odobren i bio je javan, sve dok ga BBC nije uklonio nekoliko sati poslije. Inače, cijena oglasa iznosi oko 4,5 eura.
Ono što su novinari BBC-ja saznali jest da su s lakoćom bili u stanju plasirati ključne riječi poput "islamofobije", "anoreksije" i "bulimije", čije su ciljne grupe ranjive.
Rezultate svog ogleda BBC je prijavio društvenoj mreži. Njihovi predstavnici dali su sljedeće priopćenje:
"Naše mjere prevencije podrazumijevaju i zabranu pojedinih izraza koji se mogu smatrati osjetljivim ili diskriminirajućim. Bazu podataka ovih izraza ažuriramo redovito. U tom pogledu, neki od ovih izraza bili su dostupni za mikrociljanje. To je naša greška. Jako nam je žao što se ovo dogodilo. Čim nam je ukazano na propuste, pobrinuli smo se da budu ispravljeni. Nastavit ćemo s našom politikom oglašavanja uz osvrt na zabranu promoviranja onih sadržaja koji se u nekom vidu mogu smatrati neprimjerenim, osobito za maloljetnike.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati