Siemens i Deutsche Bahn razvijaju vlakove na vodik
NJEMAČKI industrijski div Siemens i Deutsche Bahn počeli su razvijati vlakove s gorivim ćelijama i punionicu, koji će biti testirani 2024. godine u sklopu plana zamjene dizelskih motora na njemačkoj željeznici.
Prototip će izgraditi Siemens, a temeljit će se na električnom vagonu Mireo Plus koji će biti opremljen gorivim ćelijama za pretvaranje vodika i kisika u električnu energiju i baterijom, priopćile su dvije tvrtke.
Izvršni direktor tvrtke Siemens Mobility Michael Peter objasnio je da će vlakovi kombinirati mogućnost napajanja iz tri izvora u modularnom sustavu, baterije, gorive ćelije i postojećih nadzemnih vodova, ovisno o tome gdje će voziti.
Njemačko željezničko poduzeće Deutsche Bahn još nije elektrificiralo 40 posto mreže ukupne duljine 33.000 kilometara, na kojoj prometuje 1300 dizelskih lokomotiva.
Lokomotive će se testirati na linijama u saveznoj državi Baden Württemberg
Dekarbonizacija željezničkog prometa obaveza je utvrđena dugoročnim ciljevima Njemačke i Europske unije.
"Naši vlakovi s vodikom moći će dugoročno zamijeniti vlakove s dizelskim gorivom", izjavio je Peter.
Novi prototip punit će se 15 minuta, s razmakom do sljedećeg punjenja od 600 km i najvećom brzinom od 160 kilometara na sat.
Lokomotive će se testirati na linijama između Tübingena, Horba i Pforzheima u saveznoj državi Baden Württemberg.
Glavno su ciljano tržište operatori regionalnih mreža, koji obično imaju između 10 i 50 vlakova, rekao je Peter.
"Vidimo tržišni potencijal u Europi od 10.000 do 15.000 vlakova koje treba zamijeniti tijekom sljedećih 10-15 godina, od toga 3000 samo u Njemačkoj", rekao je.
Svaki vlak stajat će između pet i 10 milijuna eura, pa bi ukupni tržišni potencijal iznosio od 50 do 150 milijardi eura.
Njemačka vlada očekuje da će "zeleni" vodik dugoročno postati konkurentan fosilnim gorivima i igrati ključnu ulogu u dekarbonizaciji industrije, toplinarstva i prometa.