Toyotin šef se ispričao kupcima
Tekst: J.D.
Foto: AFP
PREDSJEDNIK Toyote Aiko Toyoda danas se ispričao zbog masovnog opoziva modela te kompanije, uzrokovanog neispravnim papučicama gasa koje su se znale zaglaviti, što je uzrokovalo nekoliko nesreća.
No Toyotin šef je također rekao da njegova tvrtka i dalje odlučuje koje korake poduzeti kako bi ispravila probleme u svom modelu Priusu, nastale zbog neispravnog kočničkog sustava. Toyoda je na novinskoj konferenciji obećao da će tvrtka povećati kvalitetu proizvodnje.
Kriza
"Nalazimo se u krizi", rekao je Toyota, čije je obraćanje bilo prvo službeno obraćanje nekoga s vrha Toyote otkad je kriza s opozivom izbila. "Nudim svoje isprike zbog problema. Znam da se mnogi kupci pitaju jesu li njihovi auti u redu", rekao je i obećao da će tvrtka imenovati posebno povjerenstvo koje će detaljno istražiti cijeli slučaj, a na čijem će čelu biti on osobno.
Rekao je i da će Toyota vrlo brzo raditi na opozivu 4,5 milijuna automobila s pogreškom na papučici gasa, od kojih je oko pola u SAD-u. Diljem globusa prodavači se trude što prije pomoći kupcima s problemom, koji zahtijeva dodavanje dijela koji rješava problem a papučicom.
Problemi s Priusom
Toyoda, unuk osnivača tvrtke, obećao je da će u potpunosti surađivati s američkim vlastima pri istrazi problema u Priusu, koji nije bio uključen u opoziv, a ima sasvim drukčiji problem. U SAD-u i Japanu je primljeno oko 200 žalbi zbog problema s kočenjem, što je problem koji se može riješiti promjenom u softveru. Toyota je riješila problem softvera kod novih automobila, ali još nije učinila ništa oko 270,000 modela prodanih u SAD-u i Japanu, kod kojih se može javiti taj problem.
Problemi s Priusom, jednim od najperspektivnijih Toyotinih automobila, koji je kao hibridno vozilo postao simbol Toyotine predanosti istraživanju novih tehnologija i smanjivanju emisija stakleničkih plinova, mogao bi zadati još jači udarac imidžu tvrtke. Usto, Toyota istražuje moguće probleme s kočnicama na svom luksuznom modelu Lexus i na kompaktnoj limuzini Sai, koji koriste isti sustav kočenja kao i Prius.
Tužba
Istodobno, Los Angeles Times izvještava kako je bivši Toyotin odvjetnik, Dimitrios Biller, ustvrdio da je ta tvrtka u više od 300 različitih tužbi prikrivala podatke. Njegove su optužbe nevezane za slučaj opoziva automobila, nego za starije slučajeve, a podnio je i saveznu tužbu protiv Toyote zbog mijenjanja dokaza.
Biller ima preko 6,000 stranica dokumenata u kojima se, tvrdi, očituje "kultura korupcije" u tvrtki koja "ne smatra da bilo tko treba znati za njihove probleme, čak i ako zbog toga netko pogine".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati