Intervju s Martinom Budek, dizajnericom iza branda Amân: "Odjeća ima zadaću služiti nama"
Foto: Josipa Uzelac, Press Foto, Srećko Rundić, Željko Molnar
KAD se prošle godine na pisti Fashion.hr-a po prvi puta pojavio brand Amân, gledatelje i modni kritičari ostali su bez daha.
Moderna, glamurozna, a opet tako nosiva kolekcija puna odlično skrojenih ženskih komada na prvu je osvojila publiku, a dizajnerica Martina Budek, koja stoji iza imena Amân na dobrim je temeljima započela svoju modnu priču.
Danas Martina ima šarmantni salon u Maksimirskoj 27, gdje rado navraćaju žene kojima se sviđaju zanimljive i nadasve damske kreacije ovog branda, a i druga kolekcija pokupila je odlične kritike.
Popričali smo sa dizajnericom Martinom Budek i doznali kako je krenula u uzbudljivu modnu avanturu, što privatno najradije nosi i kakvi su joj planovi za budućnost.
1. Kada je započela vaša ljubavna priča s modom? Jeste li od malih nogu sanjali o pozivu dizajnerice?
Daleko od toga, kao dijete željela sam biti političarka po uzoru na Margaret Thatcher - bila sam opčinjena njenim samouvjerenim nastupom i odmjerenošću. Činila mi se izuzetno važna, bez da sam imalo razumjela što ona uopće radi ili zastupa. Interes za odijevanjem i praćenjem modnih trendova kod mene se pojavio poprilično kasno, tek u gimnaziji, no daleko prije zanimalo me crtanje. Tako sam većinu vremena u školskim klupama provodila iscrtavajući - što klupu, što bilježnice.
2. Kako bi opisali Amân ženu? Kakve su vam žene na umu dok stvarate?
Moćne, snažne, samouvjerene žene koje definiraju odjeću koju nose svojim stilom i osobnošću, a nikako obrnuto! Odjeća ima zadaću služiti nama i uvijek dopustiti da se žena njome izrazi na način koji sama bira.
3. Vaše kolekcije pune su atraktivnih, eklektičnih komada u veselim bojama i upečatljivim dezenima. Odijevate li se tako i privatno i kako bi opisali svoj osobni stil?
Volim boje i često spojim naoko nespojive komade tako da bi moj stil vjerovatno nazvali eklektičnim. Ne vodim se trendovima, odijevam isključivo ono što meni odgovara, pritom su mi najvažniji dobri krojevi i kvalitetne tkanine. Ne podnosim nerafinirani rastezljivi poliester i preusku odjeću.
4. Gdje pronalazite inspiraciju za svoje kreacije?
Rijetko prođe dan, a da ne razmišljam o dizajnu ili o izvedbi nekog odjevnog komada. Svaki dan crtam, crtaći pribor mi je uvijek nadohvat ruke. Ponekad vidim platno i odmah znam koji se odjevni predmet krije u njemu, no najčešće krenem od neke ideje koja je samo šav ili određeni rez u kroju pa kroz skice i niz probnih uzoraka dođem do finala. Bude tu dosta lutanja, proba i pokušaja - savršen kroj i dobra konstrukcija temelj su nosivog odjevnog predmeta i time najvažnija karika za daljnji proizvodni proces.
5. Je li vas iznenadio veliki uspjeh vaše prve kolekcije, koju ste predstavili na pisti Fashion.hr-a prošle godine?
Poprilično, moram priznati, jer nisam previše razmišljala o očekivanjima - sav moj fokus bio je na realizaciji projekta Amân. Uz pripremu revije, istovremeno sam radila na brandingu, ugovarala proizvodne linije, a uz marketinško, tu je i poslovno planiranje te realizacija prodajnog mjesta sa svojom administracijom i detaljima kojima se potrebno posvetiti. Zahvalna sam timu platforme Fashion.hr na pruženoj prilici i bezrezervnoj podršci.
6. Koji se modeli najviše traže i postoje li pravila?
Uvijek se traži haljina za neku posebnu priliku ili svečani događaj. No uz haljine, trudim se ponuditi doista posebne modele u svakom segmentu, nosive svaki dan i u raznim prilikama. Klijentice su to prepoznale - tako su primjerice Amân jakne izuzetno popularne, mnogi modeli su traženi i dugo nakon što su prodani i posljednji artikli. Amân komadi se lako kombiniraju, ne diktiraju "total look" pa ih svaka žena može lako uklopiti u svoj stil.
7. Kako ste se odlučili na upečatljivo ime Amân? Ima li neko posebno značenje?
Do imena smo nekako došli moj kolega s RTLa Dorijan Klarić i ja, tijekom jedne jutarnje kave - on je naime sanjao moj brand koji se zove Amân. Dorijan obožava modu i godinama mi je "suptilno" objašnjavao kako bi se ja trebala baviti modnim dizajnom.
Amân je arapski izraz za sigurnost i mir, utočište ili zaklon, a u romantičnoj poeziji označava duboku ljubavnu čežnju - sjajno značenje, osvojilo me na prvu!
8. U novoj kolekciji nastavljate se na sada već prepoznatljivu priču vašeg branda - puna je atraktivnih kaputića, damskih haljina i ženstvenih topića za urbane poslovne žene. Koji vam je komad iz nove kolekcije osobno najdraži?
Teško mi je izdvojiti - možda ležerne prugaste hlače u kombinaciji sa dugim prslukom ili topićem od bouclea. To su kombinacije najbliže mojem svakodnevnom odijevanju.
9. Tko su djevojke sa strane i domaće celebrity scene koje bi voljeli vidjeti u svojim kreacijama?
Nemam neku posebnu viziju celebrity liste - sve poznate dame koje su dosad odijevale Amân odabrale su ga osobno. Žena uvijek najbolje nosi odjeću koja joj se sviđa i u kojoj se osjeća dobro. Kad nije tako, uvijek se vidi taj dojam usiljenosti, ni najbolji stilisti tu ne mogu pomoći.
10. Imate li već planove za sljedeću kolekciju i što možemo očekivati od branda Amân?
Osobno više volim jesenske kolekcije - platna su deblja i kompleksnije izrade, raskošnijih tkanja i tekstura. Volim raditi na silueti, tako da se jesenskom kolekcijom mogu bolje izraziti. Rado koristim brokat i tkanine koje imaju određenu strukturu, a volim i podstavljene komade - jakne, kapute, krojene haljine. Prvi probni modeli su u izradi, tako da već radim i na konceptu kolekcije.