Oni su uspjeli: Za hokejaše je kriza - izazov
Tekst: Marko Pavić
Foto: Cropix
DOK DRUGI klubovi krpaju kraj s krajem i žive danas do sutra, HK Medveščak je jedan od rijetkih primjera da klubovi u Hrvatskoj i u teškim vremenima mogu poslovati u plusu. Ambiciozan projekt hokej u Zagrebu počeo je tek ove godine, ali je vrlo pomno isplaniran i uspješno proveden u djelo što je odmah dalo rezultate. Razlog između ostalog leži i u činjenici što Medvjedi nisu zabili glavu u pod, već su gledali izvan granica Hrvatske i uvjerili se kako to rade najveći klubovi u Americi ili Europi.
> Index traži odgovore: Znate li kako preživljavaju hrvatski klubovi?
> Sinovčić: Kakav kolaps? Mi smo kvalitetna mala sredina koja pošteno radi i nikome nismo dužni
> Prognoze iz Dinama: 2010. će biti još deset puta gora
Ostali stadioni zjape sablasno prazni, no ljudi hrle na utakmice EBEL lige. Medvjedi u svojoj dvorani žele vidjeti sve generacije i obiteljske dolaske, a da im je to pošlo za rukom vidi se i po utakmicama na kojima se zna natiskati i preko šest tisuća ljudi. Osim toga, Medveščak je dobio dozvolu točenja piva na svojim mečevima, dok je cijena ulaznice 30 kuna. Tako možete uz nevelike troškove provesti ugodnu večer uz hokej, gledati Medveščak i pijuckati pivo.
Kako se Medveščak snalazi u ova krizna vremena, upitali smo predsjednika Damira Gojanovića.
"Ovo je godina puna izazova općenito, ne samo za sport i ne samo za budžete... Hokeju u Hrvatskoj je posebno teško jer je to na neki način novi projekt koji vraća svoju staru slavu tek ove sezone. Mi smo praktički počeli od nule, doduše pozitivne nule jer hokej ima dugu tradiciju u Zagrebu! Rijetki su bili sponzori kluba od prije, a još je bilo manje onih koji su mogli 'kvalitetno' ući u ovako veliki projekt. Mnogi su bili skeptični i odmah su odustali. Oni koji su bili dovoljno hrabri i koji su zajedno s nama vjerovali u ovaj projekt uspjeli su osigurati vrlo kvalitetne i uspješne benefite za svoje brendove i tvrtke.
U ovoj godini posebno je bilo važno na drugačiji i kreativniji način pristupiti marketinškoj priči i tako projekt učiniti atraktivan kako sponzorima tako i publici. Medveščakov hokej u Zagrebu ove je sezone vrlo dobro pripremljen i razrađen projekt koji se svakodnevno nadograđuje novim stavkama i elementima i tako zadržava svoju atraktivnost i vrijednost. Njegova prednost je što tijekom sezone postaja i opstaje kao vrlo zanimljiv i atraktivan te su interesi novih potencijalnih sponzora i partnera stalni. Naravno, sve upite i prijedloge suradnje ponekad nije moguće realizirati no svakom se postojećem ili potencijalnom partneru trudimo pristupit na poseban način i tako ga uključit u naš projekt."
Koliko vam mjesečno treba novca za funkcioniranje kluba i uspjevate li namaknuti taj iznos?
"Mjesečni osnovni troškovi kluba su oko 500,000 kuna. Taj novac osiguravamo partnerskim odnosima sa sponzorima i donacijama. Dio sredstava dolazi i od prodaje ulaznica i Fan zone organizirane u Domu sportova i na Internetu. U klubu je točno određeno koliko se sredstava i iz kojih izvora usmjerava za koje potrebe. Na primjer, Medveščakova fan zona - prodaja klupskih promo artikala, namijenjena je ponajviše za troškove škole hokeja i školovanje stručnog kadra, prihod od prodaje ulaznica služi većim dijelom za organizaciju pojedinih utakmica, i tako redom. Naravno, sve dodatne aktivnosti i događaji koji se organiziraju iziskuju dodatna financijska sredstva i uvijek mora biti pripremljen plan na koji način će se namaknuti sredstva za njegovu realizaciju. Naš predviđeni budžet za ovu godinu je oko 10 milijuna kuna i naš je plan ostati u tom budžetu."
Medveščak je jedan od rijetkih pozitivnih primjera u teškoj situaciji u kojoj se nalazi naš sport iako za razliku od primjerice Dinama, RK Zagreba ili Cibone nema toliku pomoć Grada. U čemu je tajna uspjeha vašeg kluba?
"Za nas tu nema neke velike tajne, iskreno. Okupili smo iskusan tim ljudi, u projekt uključili sva znanja i stručna iskustva koja smo imali, gledali smo kako to rade veliki profesionalci u Europi i sjevernoj Americi, pratili smo kako su to napravili kod nas skijanje i rukomet i prilagodili to svojim potrebama i mogućnostima i izvukli najbolje od svega. Kvalitetna komunikacija i organizacija na svim razinama, a osobito u odnosu s publikom i navijačima naša je najveća prednost. Publika je vrlo brzo prepoznala iskrenost i pozitivnu energiju s kojom pristupamo cijelom projektu, vidjeli su kako igrači i vodstvo kluba vole svoj klub, koliko cijene podršku publike, kako se iskreno trude izvan i na ledu i cijeli projekt prihvatili kao svoj... To je odnos koji je teško kupiti i za sada smatramo kako je to rijetkima uspjelo..."
Kako komentirate to što mnogi čelni ljudi zagrebačkih klubova ne gledaju blagonaklono na pojavu hokeja?
"Niti ja niti itko u klubu ne možemo niti želimo komentirati nečije izjave jer nismo upoznati s razlogom tih izjava. Svu svoju energiju ulažemo u što kvalitetniju realizaciju našega projekta i većim dijelom smo u tome vrlo uspješni. Vodstvo, članovi i igrači Medveščaka cijene svačiji trud a s radošću odlaze na nogometne, košarkaške, rukometne, vaterpolo utakmice i druga sportska događanja u Zagrebu. Zajedno s publikom uvijek bodre domaće klubove... Svi sportaši kao i sva publika uvijek su i više nego dobro došli u Ledenu dvoranu na hokejaške utakmice što smo već nebrojeno puta i pokazali. Zagreb je veliki grad, Hrvatska je sportski uspješna zemlja i smatram kako za dostojanstven i kvalitetan sport bilo koje vrste u ovome gradu i ovoj zemlji ima dovoljno mjesta", zaključio je Gojanović.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati