Bivši BiH ministar: Mi smo izuzetno počašćena pomorska zemlja, imamo čak 24 kilometra obale
Foto: Arhiva
PROFESOR Munir Jahić, bivši ministar za prostorno planiranje i zaštitu okoliša u Vladi BiH, kazao je u razgovoru za portal Klix.ba da Hrvatska ne mora tražiti suglasnost BiH kada je u pitanju gradnja Pelješkog mosta.
Iako su razni BiH stručnjaci proteklih dana govorili kako bi gradnja Pelješkog mosta bila "čin agresije Hrvatske na BiH" i da se zbog toga i Sarajevo mora nešto pitati o tome, Jahić je zauzeo drugačiji stav. Objašnjava kako prema trenutnom tekstu sporazuma između Bih i Hrvatske, kojeg Hrvatska još nije ratificirala, ništa ne uvjetuje Hrvatsku da traži suglasnost BiH.
"Taj bi most u ovom slučaju prelazio preko mora koje pripada Hrvatskoj, a s druge strane, ta zemlja je jednostrano i samoinicijativno proglasila da teritorij akvatorija Neum spada u unutrašnje vode Hrvatske. Prema tome, ispada da mi nemamo slobodnog izlaza na more, nemamo ono što se međunarodnim konvencijama traži, a to je jedna milja širine za nesmetani prolaz prema međunarodnim vodama", pojašnjava Jahić za Klix.
"Nema Hrvatska nama što darovati Veliki i Mali Školj te Klek, oni su ionako naši"
Tvrdi kako hrvatsko "nuđenje" Velikog i Malog Školja te vrha Klek nije nikakvo darovanje ili kompenzacija, jer oni prema katastarskim dokumentima pripadaju BiH. "To pripada BiH i nemaju oni tu nama što poklanjati. To je vrlo bitno, jer BiH kao pomorska država ima realne mogućnosti da na vanjskoj strani polutoka Klek gradi jednu vrlo atraktivnu luku. U ovom trenutku, Hrvatska nije omogućila da se o toj temi priča, već nas stalno navode na priču o nekakvom mostu, konstruktivnim dijelovima, visini... To je sve bacanje prašine u oči, od toga nema ništa", dodaje Jahić.
Pomorska sila s 24 kilometra obale
Smatra da se trenutni ugovor Izetbegović-Tuđman mora povući i napraviti novi, jer ovaj ne odgovara interesima BiH. "Apsurdno je to što smo ga mi ratificirali. Mi smo jedna od izuzetno počašćenih pomorskih zemalja na svijetu. Imamo 24 kilometra obale, što nam daje fantastične uvjete za razvoj vodnog prometa. Nažalost, nemamo strategiju za to", dodaje Jahić za portal Klix.ba
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati