Danski seksolog: Pornografiji je mjesto u školama
Foto: Shutterstock/Ilustracija
VODEĆI danski seksolog traži da se pornografski filmovi prikazuju u školama uz tvrdnju da će praksa srednjoškolcima omogućiti da postanu "savjesni i kritični potrošači" sposobni uočiti razliku između pornografije i realnosti seksualnih odnosa.
Profesor Christian Graugaard s Aalborg sveučilišta svoje je gledište iznio na javnoj televiziji DR i odmah izazvao žustru nacionalnu raspravu.
"Moj je prijedlog da se povedu kritički razgovori o pornografiji s učenicima 8. i 9. razreda (15 i 16-godišnjacima) kao dio razumne didaktičke strategije koju bi provodili uvježbani učitelji," rekao je Graugaard za Guardian.
"Mi znamo iz istraživanja da je velika većina tinejdžera pornografiju vidjela u ranim godinama – stoga ovdje ne govorimo o uvođenju u svijet porno filmova," dodaje profesor. Prema istraživanju provedenom u Skandinaviji, 99 posto dječaka i 86 posto djevojčica je prvi pornografski film pogledalo prije navršenih 16 godina, a Graugaard želi biti siguran da će tinejdžeri steći "vještine potrebne za konstruktivno gledanje pornografije".
"Mi trebamo osnažiti njihovu sposobnost da razlikuju medijsku prezentaciju tijela i seksa i svakodnevnog života prosječnog tinejdžera. Oni moraju postati savjesni i kritički potrošači".
Seksualno obrazovanje je u Danskoj obavezno od 1970-ih godina, a pornografija je već uvrštena u nastavni program nekolicine škola, piše Guardian. "Škole nacionalne smjernice tumače vrlo različito," kaže Graugaard. "Stoga je bitno da edukacija dosegne određeni standard kvalitete diljem zemlje, da se učitelje uvježbava i da se konstantno razvijaju suvremene metode. Danska je trenutačno zemlja u razvoju kad je riječ o metodologiji seksualnog obrazovanja i to treba promijeniti."
"Pornografija zapravo sadrži različitost zabavnih i edukativnih sadržaja. Porn čak može poticati feminizam i u pojedinim slučajevima biti dio demokratizacije seksa i promicati različitost. No, on također može biti i isključujući – bilo da je riječ o vrsti tijela, spolu ili seksualnosti. Mi želimo da naša djeca imaju uzbudljiv i zadovoljavajući seksualni život, otvoren i konstruktivan dijalog je ponajbolji način da osiguramo da će ona za sebe donijeti razumne odluke. Naš posao nije da tinejdžere plašimo, već da ih ohrabrimo u istraživanju užitaka seksualnosti na siguran način i s uvjetima koji im odgovaraju – umjesto da im okrenemo leđa," tumači svoje gledište Graugaard.