Loša organizacija milanskog Expoa naljutila posjetitelje i izlagače
Foto: Hina
SUKOBI prosvjednika i policije koji su jučer zasjenili početak milanskog sajma Expo za kojeg se talijanska vlada nada da će pomoći imidžu Italije i pridonijeti ekonomskom oporavku prikrili su i izrazito lošu organizaciju zbog koje su ljuti posjetitelji i izlagači, otkriva reportaža Guardiana.
Nakon nekoliko mjeseci kašnjenja s radovima, koje je prema lokalnom talijanskom tisku dijelom skrivio prošlogodišnji korupcijski skandal oko organizacije, čini se da je posao završen u posljednji čas i da dio paviljona i izložbenih prostora nije bio potpuno funkcionalan.
Premijer Matteo Renzi je tijekom ceremonije otvaranja inzistirao da su Milan i Italija dokazali kritičarima koji su upozoravali na kašnjenje projekta da su u krivu. "Oni su rekli da nam to nikad neće uspjeti, ali današnji Expo je stvarnost," rekao je Renzi pohvalivši radnike, dobrim dijelom volontere, koji su u posljednjim tjednima radili bez prestanka.
Razočaranje posjetitelja i izlagača
Usprkos tvrdnjama premijera, izlagači i posjetitelji nisu skrivali razočaranje i prijavljuju niz ozbiljnih nedostataka. Tako je belgijski paviljon prvog dana ponudio samo izložbu hrane u obliku dijamanta, ali ne i cijenjeno belgijsko pivo i pomfrit.
"Pivo je u skladištu udaljenom 500 metara, ali ga mi nismo mogli donijeti jer su područje zatvorili zbog sigurnosnih provjera," rekao je menadžer restorana u paviljonu Sebastien Steven. "Mi se osjećamo pomalo iznevjerenima. Bilo je puno dezinformacija".
Neobični problemi su zatekli i predstavnike Bangladeša. "Mi ne možemo otvoriti paviljon jer nemamo osoblja," kazao je menadžer Abdul Matin. "Naša izložba je uglavnom posvećena kuhinji ali naši kuhari i drugo osoblje nisu ovdje jer im Talijani nisu odobrili vize".
Nešto oštriji je bio menadžer zadužen za irski paviljon: "Problemi? Samo mrvicu. Ovdje sve što ima veze s akreditacijama predstavlja kompletnu noćnu moru".
Najam prostora + dnevne karte
Mrzovoljni su bili i posjetitelji pristigli podzemnim vlakom koji su zbog kombinacije problema sa softverom za provjeru karata i sigurnosnim mjerama kakve su uobičajene u zračnim lukama, morali čekati do 90 minuta.
Možda najoštriju osudu iznijela je poduzetnica iz Indije, koja je sa sinom došla prodavati rukotvorine. "Ja idem na svjetske izložbe od Montreala u 1967. godini i ja nikad nisam vidjela nešto poput ovog. Ja sam prilično ljuta," rekla je žena za AFP i pritom odbila biti imenovana.
"Mi smo za naš izložbeni prostor platili 200,000 eura prije šest mjeseci, a svaki dan moramo kupovati dnevne karte koje koštaju 39 eura samo da bi ušli. To je smiješno," dodao je sin indijske poduzetnice.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati