Oprez! Lažni radnici telekomunikacija po kućama kradu i varaju starce
Ilustracija: Arhiva
POLICIJA je izvijestila o tri slučaja lažnih radnika telekomunikacijskih tvrtki koji su uspjeli prevariti ili pokrasti naivne građane.
Prvi slučaj se dogodio u mjestu Zbjegovača kod Kutine gdje se nepoznati muškarac 76-godišnjakinji lažno predstavio kao djelatnik HT-a. Rekao joj je da popravlja telefonske veze i od nje zatražio 300 kuna koje mu je ona i dala. Kada je on već otišao, starica je shvatila da je prevarena.
Drugi slučaj pojavljivanja "radnika" telekomunikacijskih tvrtki dogodio se također na kutinskom području, u mjestu Banova Jaruga. Mlađi muškarac se 77-godišnjakinji predstavio kao djelatnik HT-a te joj je rekao da je došao "blokirati" telefon. "Radnik" je ukrao tri sata dok starica nije gledala.
78-godišnjoj mještanki Gornje Gračenice kod Popovače muškarac se predstavio kao djelatnik telekomunikacija te joj je raskid ugovora s drugom mrežom naplatio 400 kuna. Nakon odlaska muškarca starica je shvatila da je prevarena te se javila policiji.
Na što treba obratiti pozornost?
MUP upozorava da se takvi prevaranti najčešće predstavljaju kao "eminentni stručnjaci (u medicini, alternativnoj medicini, pravu, ekonomiji i slično), kao policajci, inspektori, zaposlenici HEP-a, vodovoda, plinare ili telekomunikacijskih usluga, zaposlenici mirovinskog ili zdravstvenog osiguranja, serviseri, čitači brojila, dostavljači pošte, inkasatori, pripadnici vjerske zajednice i slično".
Zabilježili su slučajeve kada su prevaranti jeftine predmete nudili kao skupe. "Tako su česti slučajevi prodaje 'bižuterije' pod zlato - radi se o predmetu koji su počinitelj i žrtva navodno slučajno zajedno pronašli na ulici ili negdje drugdje pa počinitelj žrtvi uz dogovor ostavlja predmet i traži pola novca", upozoravaju iz policije.
Ističu da su ponašanja karakteristična za prevarante drskost, snalažljivost, odvažnost, autoritativni nastup, pričljivost, prikazivanje empatije, rad po unaprijed stvorenom scenariju, brza provedba transakcija, upornost u nagovaranju, uvredljivost prema namjeri da se provjere 'činjenice' koje iznosi, razne simulacije poput bolesti, malaksalosti, nesvjestice, izazivanje sažaljenja.
Kako se ponašati?
Kako bi se zaštitili od takve vrste prevara građanima savjetuju da kod nenajavljene posjete ne otvaraju vrata sve dok ne provjere tko je posjetitelj i što želi. Za djelatnike raznih službi i tvrtki treba tražiti službene dokumente ili odgovarajuće iskaznice, dok vjerodostojnost posjetitelja treba provjeriti bez otvaranja vrata kroz "špijunku" ili korištenjem sigurnosnog lanca.
Nemojte nasjedati na trikove poput nesvjestice ili iznenadne slabosti te budite sumnjičavi. Policiji na broj 192 dojavite sva opažanja o sumnjivim i nepoznatim osobama, a ako je nepozvana osoba uporna u namjeri da uđe u vaš dom odmah pozovite plavce ili susjede.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati