CNN: Tesla protiv ostatka svijeta
VELIKI proizvođači vozila sve više ulažu u razvoj električnih automobila, što bi moglo uskoro ugroziti poziciju tvrtke Tesla, javlja CNN.
S gotovo 500 tisuća prodanih primjeraka, Tesla i dalje čvrsto dominira svjetskim tržištem električnih automobila, no to bi se moglo promijeniti jer i tradicionalni proizvođači automobila, poput Volkswagena, sve više ulažu upravo u razvoj i prodaju električnih automobila.
Tesla trenutno drži oko 20 posto tržišta električnih automobila. Od spomenutih 500 tisuća primjeraka, polovica je prodana na američkom tržištu. To je gotovo dvostruko više od prodaje Nissan Leafa, koji sa 125 tisuća prodanih primjeraka u SAD-u od 2010. godine drži 2. mjesto najpopularnijih električnih automobila.
I General Motors (GM) ponudio je svoje električno vozilo Chevy Bolt, prodavši od 2016. godine oko 36 tisuća primjeraka.
No sve navedene brojke vrlo su male u odnosu na prodaju koju planira još jedan automobilski div - Volkswagen.
Veliki zaokret Volkswagena
Glavni izvršni direktor tvrtke Herbert Diess nedavno je izjavio za Automotive News da VW namjerava proizvesti i prodati 50 milijuna automobila na električni pogon. Diess nije precizno naveo period u kojem se to treba dogoditi, no cilj je zadan. Najavio je i kako će kupcima pokušati ponuditi niže cijene od Tesle.
Volkswagen je prošle godine prodao 10,7 milijuna vozila, od kojih su gotovo sva na benzinski ili dizelski pogon, no već su najavljeni planovi za širu ponudu električnih vozila. Primjerice, I. D. linija će se naći u ponudi 2020. godine. Audi, brend koji je u vlasništvu VW-a, počet će s prezentacijom svog modela E-Tron na američkom tržištu već na proljeće.
Ostali brendovi VW-a, uključujući i Porsche, također planiraju proizvodnju svojih električnih modela.
Ulaganje u proizvodnju električnih automobila najavili su i drugi jaki proizvođači.
U Fordu su najavili ulaganje od 11 milijardi dolara kako bi preusmjerili tvrtku na novu proizvodnju, kao što su samovozeća i električna vozila.
Tesla: Svako privlačno električno vozilo na cesti je pobjeda za nas
Iz Tesle su poručili kako nisu zabrinuti zbog sve veće konkurencije jer će im ona pomoći u ostvarenju cilja - da preusmjere proizvodnju vozila od klasičnih prema električnima.
"Svako privlačno električno vozilo na cesti je pobjeda za Teslu", poručili su iz komunikacija te tvrtke.
Prema analizi tvrtke Navigant, do 2026. godine na cestama diljem svijeta bit će preko 30 milijuna vozila na električni pogon, puno više od današnjih 2,6 milijuna. Predviđena brojka je i tako prevelika za proizvodne pogone Tesle.
Pretpostavlja se da će se polovica od 30 milijuna vozila prodati u regiji Azije i Pacifika, najviše u Kini, gdje inače Tesla planira izgraditi svoju prvu azijsku tvornicu.
Tesla izgradio ugled u proizvodnji elektroautomobila
Sam Abuelsamid, analitičar prometa u Navigantu, izjavio je kako očekuje da će Tesla zadržati uporište na rastućem tržištu zbog izgrađenog ugleda među kupcima električnih automobila.
No dodao je i kako će veliki proizvođači, kao što su Volkswagen i General Motors, biti itekako konkurentni na tržištu zbog svoje veličine i tradicije u autoindustriji.
"Područje u kojem imaju malo više prednosti je lanac opskrbe visokokvalitetnim komponentama i sirovinama kao što su litij i kobalt. Uz to, oni već imaju tvornice diljem svijeta", naveo je primjer.
Osim toga, tradicionalni proizvođači imaju puno novca za ulaganje, što im također daje prednost nad novijim kompanijama.
Manje novca za trgovce od prodaje električnih vozila
Podsjetimo, većinu ove godine glavni izvršni direktor Tesle Elon Musk morao je smirivati zabrinutost javnosti oko financija tvrtke i dugova koji stižu na naplatu. Zabrinutost je otklonjena tek u listopadu, kada je objavljeno da je tvrtka ostvarila svoje ciljeve proizvodnje Modela 3.
Ali jasno je da veći i bogatiji, tradicionalni proizvođači automobila, imaju sredstva o kojima u Tesli ne mogu ni sanjati.
"Druge tvrtke imaju značajnu količinu gotovinskih rezervi koje ih štite, a imaju i druge proizvode i širi portfelj", naveo je Abhay Vadhavkar, direktor proizvodnje, inženjeringa i tehnologije Centra za istraživanje automobila u Michiganu.
Prema njemu, najveća zapreka proizvođačima automobila u okretanju prema električnim vozilima jest to što takvi automobili nisu profitabilni za trgovce.
"Većina distributera ostvaruje malen ili nikakav profit na prodaji novih vozila. Većinu profita ostvaruju na prodaji polovnih vozila i njihovom jamstvenom servisu. Pretpostavka među distributerima je da električna vozila neće zahtijevati toliko servisiranja", naveo je.
Zbog sve većeg napretka i sve suvremenijih električnih automobila, očekuje se i da većina kupaca neće htjeti kupovati rabljena vozila.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati