Kolinda opet lupeta, nema pojma o obrazovnoj reformi
KOLINDA je jučer željela ukazati na loše stanje u obrazovanju, ali je zapravo pokazala da nema pojma o kurikularnoj reformi, jednoj od glavnih tema u zemlji. Tako si je priuštila novi gaf, tko zna koji u nizu.
Da stvar bude gora po Kolindu, svoje je neznanje pokazala za vrijeme posjeta varaždinskom Sveučilištu Sjever, dakle jednoj obrazovnoj ustanovi.
Kolinda je kritiku obrazovnom sustavu uputila zbog rezultata PISA testova koji su (opet) pokazali da hrvatsko obrazovanje stoji jako loše u usporedbi s drugim zemljama.
''Rezultati tih istraživanja pokazuju da naš obrazovni sustav, umjesto da ide naprijed, nažalost ide unatrag", rekla je Kolinda i tu nije pogriješila.
Da kratko ponovimo, što se tiče čitalačke pismenosti, Hrvatska je 29. od 77 mjesta. Po matematičkoj pismenosti nalazimo se na 40. mjestu od 78. Kad je u pitanju prirodoslovna pismenost, Hrvatska je na 36. mjestu. U svakoj rubrici rezultat Hrvatske je ispodprosječan. Dugoročno gledano, Hrvatska bilježi dvije stagnacije (čitalačka i matematička pismenost) i trend pada (prirodoslovna pismenost).
Nema pojma o kurikularnoj reformi
No, onda je predsjednica nastavila.
"Ne možemo nikako biti zadovoljni tim rezultatima za 2018. godinu. Nažalost, mislim da je to jedan od dokaza da ova reforma obrazovanja o kojoj toliko pričamo ne donosi rezultate i da moramo žustrije krenuti”, rekla je predsjednica.
Istaknula je kako "nema mjesta svađama o ideološkim pitanjima, već se trebamo usredotočiti na ljude, studente, učenike".
Kolinda je, dakle, pokazala kako nema pojma kad je uvedena kurikularna reforma. Ista je, naime, uvedena tek u jesen ove godine, dok su se PISA testovi proveli 2018. godine.
Primijetila je to i Divjak koja je odgovorila Kolindi.
"U javnom prostoru ponovno se iznose neprovjerene i netočne informacije, ovoga puta o rezultatima PISA-e i njihovoj vezi s kurikularnom reformom. Čak se i predsjednica RH zabunila", napisala je Divjak na Facebooku.
PISA istraživanje provedeno je u rano proljeće 2018., a kurikularna reforma uvedena je u škole u jesen 2019., tako da je nemoguće da reforma daje rezultate 18 mjeseci prije nego što je uvedena. Učenici koji su bili dio istraživanja u školu su u pravilu krenuli 2009. godine i radili su po starome nastavnom planu i programu, napisala je Divjak na Facebooku.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati