Država će Milanoviću i Primorcu pokriti dio troškova iz kampanje
OD OSMERO kandidata, koliko ih je sudjelovalo u prvom krugu izbora za predsjednika Hrvatske 29. prosinca, država će samo dvojici, Zoranu Milanoviću i Draganu Primorcu, nadoknaditi dio troškova izborne promidžbe.
Rezultat je to zakonske odredbe koja kaže da pravo na naknadu izbornih troškova imaju samo kandidati koji dobiju najmanje 10 posto važećih glasova birača, a u ovom slučaju to su Milanović (kandidat SDP-a i partnera) i Primorac (kandidat HDZ-a i partnera).
Najbliža tom postotku bila je nezavisna Marija Selak Raspudić, koja je osvojila 150.435 glasova, odnosno 9.25 posto, nedovoljno da bi sudjelovala u podjeli 580.000 eura, koliko je država osigurala za pokriće dijela izbornih troškova.
Milanoviću 133 tisuće eura, Primorcu 52.447 eura
Milanoviću, koji je osvojio 797. 938 glasova (49.09 posto) pripada naknada od 133.000 eura, a Primorcu za osvojena 314.663 glasa (19.35 posto) naknada od 52.447,90 eura.
Naknada se raspoređuje razmjerno dobivenim glasovima prema konačnim rezultatima izbora, s tim da se ne smije isplatiti u iznosu većem od ostvarenih izbornih troškova.
Pogledaju li se troškovi koje su dvojica kandidata ostvarila u prvom djelu izborne promidžbe, do 21. prosinca, jasno je da su njihovi izborni troškovi veći, kod Primorca iznose 774.000 eura, a kod Milanovića 167.000 eura i izvjesno je da su do okončanja izborne promidžbe još narasli.
Isplata neće biti prije ožujka
Kandidati i u drugom izbornom krugu imaju pravo na naknadu izbornih troškova, no u manjem iznosu. Tako će pobjedniku, odnosno kandidatu koji osvoji veći broj glasova, država isplatiti naknadu od 26.600 eura, a drugoplasiranom razmjerno broju glasova koje je dobio.
No isplata naknade neće biti tako skoro, ne prije ožujka.
Naime, naknada se isplaćuje u roku od 15 dana od dana objave izvješća Državnog izbornog povjerenstva (DIP) o tome kako su kandidati poštovali pravila iz Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.
U prvom izbornom krugu svaki od osmero kandidata mogao je na promidžbu potrošiti najviše 1.061.782,47 eura. U drugom krugu, taj se iznos po kandidatu može povećati najviše do 20 posto, dakle za 200-tinjak tisuća eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati