Spremaju se radikalne promjene u Zagrebu: Dinamički promet, barijere za žute trake...
GRAD Zagreb najavljuje niz novih prometnih mjera s ciljem smanjenja gužvi i povećanja protočnosti prometa na ključnim prometnicama. Među glavnim promjenama ističu se uvođenje dinamičkog vođenja prometa, fizičke barijere za žute trake i proširenje sinkronizacije semafora.
Dinamičke prometne trake
Jedna od prvih mjera bit će uvođenje dinamičkih prometnih traka na Ulici Ribnjak i dijelu Vukovarske ulice, od Ozaljske do Ulice Florijana Andrašeca. Prema planu, u jutarnjim satima na Vukovarskoj će se dodati traka u smjeru istoka, dok će poslijepodne promet na njoj biti preusmjeren prema zapadu. Sličan sustav će se provesti i na Ribnjaku, gdje će se ujutro srednja traka koristiti za promet prema jugu, a poslijepodne prema sjeveru.
"Procjenjujemo da će ova promjena smanjiti gužve u prometnim špicama za oko 30 posto", izjavio je Andro Pavuna, pročelnik Gradskog ureda za promet. Dodao je da se ovaj model dinamičkog upravljanja već koristi u europskim gradovima i na autocestama te da vozači ne bi trebali imati problema s prilagodbom.
Fizičke barijere za žute trake i sinkronizacija semafora
Osim dinamičkih traka, Zagreb planira uvesti fizičke barijere na žutim trakama kako bi se poboljšala učinkovitost javnog prijevoza. Na Bukovačkoj ulici, primjerice, 300 metara žute trake bit će fizički odvojeno kako bi autobusi nesmetano prometovali prema KBC-u Rebro, što će ubrzati prijevoz putnika prema bolnici. Istovremeno će zbog rekonstrukcije garaže KBC-a Grad uspostaviti park-and-ride parkiralište kod Borongaja. Tu će pacijenti moći ostaviti vozila i koristiti autobus za dolazak do bolnice.
Kako bi dodatno unaprijedili prometnu protočnost, Grad planira sinkronizirati semafore na 100 raskrižja uz podršku novog Centra za upravljanje prometom (CUP) u Branimirovoj ulici. CUP će na početku imati četiri operatera po smjeni, a dugoročno će raditi u tri smjene kako bi nadzirao veći dio grada. Pavuna ističe da već sada sinkronizacija semafora značajno doprinosi protočnosti: "Na raskrižju Avenije Vukovar i Florijana Andrašeca uvođenjem treće trake protočnost je povećana za 17 posto, a cilj je postići 20 posto."
Razmatra se i širenje naplate parkinga na cijeli grad
Uz ove infrastrukturne mjere Grad Zagreb razmatra i širenje naplate parkiranja na cijeli grad, no zasad nema odluke o tome. Pavuna je rekao da stanovnici u rubnim područjima, poput Knežije, sve češće traže regulaciju i postavljanje zaštitnih stupića.
Sve najavljene mjere trebaju odobrenje MUP-a, no prvi odgovori su pozitivni. Grad planira informativnu kampanju kako bi građane upoznao s novim prometnim režimima, a prve rezultate očekuju već sljedeće jeseni.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati