Svađa u Njemačkoj zbog ulaska Kineza u vlasničke strukture kontejnerske luke Hamburg
ODLUKA njemačke savezne vlade da odobri ulazak kineske tvrtke Cosco u vlasničku strukturu hamburške kontejnerske luke izazvala je kritiku jednog dijela političke javnosti, dok su predstavnici gospodarstva pozdravili tu odluku, prenose njemački mediji u petak.
"Ova odluka je bila pogrešna i ostaje pogrešna. Kancelar Olaf Scholz tu miješa lokalni patriotizam i vanjsku politiku", rekao je gospodarski stručnjak vladine stranke Zeleni Felix Banaszak, aludirajući time na povezanost Olafa Scholza sa strukturama u Hamburgu, gdje je aktualni kancelar do odlaska u Berlin obnašao funkciju gradonačelnika.
"Kancelar očito nije naučio lekcije"
Istodobno su predstavnici stranke Zeleni u Hamburgu, za razliku od Zelenih u saveznoj vladi, podržavali ulazak kineske tvrtke u vlasničku strukturu kontejnerskog terminala. Banaszak smatra da je zeleno svjetlo ulasku kineske kompanije Cosco Shipping Ports Ltd. u vlasničke strukture kontejnerskog terminala Tollerort u Hamburgu "greška koja će povećati ovisnost o Kini".
"Kancelar očito nije naučio lekcije nakon pogrešnog odnosa s Rusijom", rekao je Banaszak. Njemačka vlada je još prošle godine dala zeleno svjetlo preuzimanju dijela (24.99 posto) vlasništva kontejnerskog terminala od kineske kompanije, ali je tu odluku zaustavila nakon što su, u jeku rata u Ukrajini, infrastrukturni objekti poput luka svrstani pod kategoriju "kritične infrastrukture".
"Odluka jača njemačke gospodarske pozicije"
Zeleno svjetlo savezne vlade kritizirala je i druga stranka vladajuće koalicije, Liberalno-demokratska stranka (FDP). "Još jedan korak u smjeru još veće ovisnosti o Kini je greška", rekao je Frank Mueller-Rosentritt, član FDP-a zadužen za vanjskopolitička pitanja.
Predstavnici gospodarstva pozdravili su međutim odluku vlade te su poručili kako ona "jača njemačke gospodarske pozicije". "Konkurentnost i tehnološka suverenost Njemačke i Europske unije ovise i o otvorenosti za strane investicije, pa tako i kineske", priopćio je Savez njemačke industrije (BDI). Oko 30 posto robe koja prolazi kroz hamburšku luku dolazi iz Kine ili odlazi u tom smjeru.