U prijedlogu proračuna naglo poskupjeli prastari F-16 koje kupujemo od Izraela
NEŠTO se doista čudno događa s cijenom prastarih vojnih aviona koje Hrvatska kupuje od Izraela.
>> MORH: Avioni F-16 ne poskupljuju
Može se to zaključiti iz prijedloga proračuna koji je sastavilo Ministarstvo financija na čelu s ministrom Zdravkom Marićem.
Stari izraelski avioni koje kupujemo naglo poskupjeli
Naime, kao ukupan iznos za izraelske avione F-16 Barak, kada se prije nekoliko mjeseci naveliko govorilo o kupnji tih aviona, spominjalo se 500 milijuna američkih dolara, i to s naoružanjem i opremom.
To bi, uzme li se u obzir rok otplate od deset godina koji je također bio naveden kao način otplate 30 godina starih izraelskih aviona, iznosilo 322 milijuna kuna godišnje.
No prema projekciji proračuna koja je predstavljena ovih dana, taj je iznos drastično narastao na 564 milijuna kuna u 2020. i 581 milijun kuna u 2021., piše vojni portal Defender.hr.
Dodaju da se tek može zamisliti kakve nas cifre čekaju poslije toga te da postoje dvije mogućnosti - ili je riječ o greški autora proračuna, ili se planira nabaviti drugi borbeni zrakoplov.
Kako pišu, ako se planira nabava na otplatu od 10 godina, kako je prvotno rečeno, ili to više nije cijena Baraka, ili u MORH-u znaju nešto što ostala javnost ne zna. To više nije isti zrakoplov koji je ponuđen RH jer mu je cijena skočila neslućeno visoko. U MORH-u su nas uvjeravali da je u spomenutu cijenu sve uključeno. Ovdje je riječ o projekcijama troškova kad avioni počnu dolaziti. Dakle, pripreme i infrastruktura za njih moraju biti riješeni ranije i ovi veliki troškovi nemaju veze s tim, analizira Defender.
Ispadaju skuplji od novih švedskih Gripena
Usporedbe radi, Česi plaćaju leasing 14 Gripena s naletom 150 sati po avionu uz punu logističku potporu švedskog SAAB-a manje od 480 milijuna kuna godišnje od 2017-2027. (Ukupna cijena 1,7 milijardi čeških kruna). Prvi leasing su plaćali godišnje 560 milijuna kuna za 14 novih Gripena uz nalet od 150 sati. Nakon 20 godina korištenja, Gripeni će prijeći u češko vlasništvo i oni će te 20 godina stare avione moći prodati jer su ih kupili kao nove.
Prema brojkama proračuna za Barak i egzaktnim cijenama češkog leasinga, očigledno je da će 12 Baraka s planiranim naletom od samo 100 sati godišnje biti skuplje od 14 novih Gripena C/D MS20 sa 150 sati naleta. Uz to, Gripen C/D borbeni zrakoplov 4+ generacije, dok je F-16 Barak borbeni zrakoplov 4 generacije, kako su ostalom kazali članovi Povjerenstva MORH-a, star 30 godina i s isteklim resursima.
Pored svega ovoga, F-16 Barak, kako je zaključio Defender, neće biti nikome prodan nakon što ga Hrvatska bude koristila jer neće ni biti u letnom stanju poslije 50-60 godina starosti.
MORH: Avion F-16 ne poskupljuje
Radi istinitog i objektivnog izvješćivanja javnosti, Ministarstvo obrane je dužno reagirati na članak objavljen na portalu Defender.hr pod naslovom Nabavna cijena F-16 Barak otišla u nebo prema projekcijama proračuna za 2020 i 2021.
Portal Defender.hr je u navedenom članku objavio neistinite tvrdnje.
Naime, vrijednost nabave višenamjenskog borbenog aviona je fiksna, kao što je bilo prezentirano u ponudi i iznosi oko 3.1 milijardu kuna, prema srednjem tečaju dolara 6.5 $, raspoređeno po ratama na 10 godina.
U projekcijama proračuna za 2020. godinu i 2021. godinu godišnje rate za otplatu aviona su uvećane za vrijednost PDV-a prema dinamici isporuke aviona, odnosno svih roba i usluga, napisali su iz MORH-a.
Pogledajte prelet izraelskih F-16 iznad Knina za obljetnicu Oluje
Hrvatski pilot isprobao F-16 "Barak"
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati