U SVIJETU u kojem svježe voće do krajnjih potrošača često putuje i tisućama kilometara, biva tretirano raznim preparatima, provodi dugotrajne periode u hladnjačama i dozrijeva u transportnim vozilima postoji domaća tvrtka koja želi to promijeniti. Imali smo priliku razgovarati s Dorom Kličko, koja je nakon završenog studija financijske matematike i uspješne karijere u inozemstvu odlučila s partnerima pokrenuti inovativan brend - Soccnjak.
Soccnjak, koji u svom imenu spaja riječi "sočno i "voćnjak", daleko nadmašuje očekivanja tipične voćarne. Njihova vizija nije samo prodaja voća već pružanje jedinstvenog doživljaja upoznavanja egzotičnih voćnih vrsta kroz kušaonu, uz krajnji cilj isporuke svježeg voća ravno na kućne pragove kupaca. U razgovoru s Dorom saznali smo kako Soccnjak izaziva ustaljene lance opskrbe, pruža edukacije o voću, sve s jednom namjerom - omogućiti domaćim kupcima pristup najkvalitetnijem voću iz cijelog svijeta po prihvatljivim cijenama.
Sve je počelo putovanjem u Tajland
Iako je, kako sama kaže, oduvijek bila pobornica zdrave prehrane i aktivnog načina života, nije očekivala da će se usred uspješne karijere u financijskom sektoru odlučiti za ovakav preokret. Putovanje u Tajland označilo je prekretnicu u Dorinom životu.
Oduševljena raznovrsnošću tropskog voća koje je tamo isprobala, od svakodnevnog doručka s mangom do raznih sokova od svježeg voća koje je isprobavala za vrijeme turističkih šetnji, po povratku u Zagreb počela je osjećati nostalgiju.
"Kada sam se vratila, pokušavala sam izliječiti svoju putničku depresiju lokalno dostupnim mangom i avokadom. No, ono što sam tamo probala nisam uspijevala pronaći u Zagrebu. Čini se da nisam znala ni što točno tražim ni gdje tražiti", prisjeća se Dora.
Nakon brojnih pokušaja pronalaska voća s kojim se susrela u Tajlandu, Dora je shvatila da može napraviti nešto bolje - ne samo za sebe već i za druge ljubitelje egzotičnih okusa. Odluka o preokretu nije došla preko noći.
"Bili su potrebni mjeseci truda i rada kako bismo razvili mrežu dobavljača i proizvođača te organizirali prvu promociju", objasnila je.
Njihova prva voćna kušaona održana je u sklopu umjetničkog sajma Nesvrstani zagrebačke galerije Laube. Za mnoge je to bila prilika da probaju egzotično voće koje možda do tada nisu ni vidjeli, dok su se poznavatelji mogli podsjetiti na trenutke provedene u tropskim zemljama. Nakon Nesvrstanih Soccnjak je gostovao na Asian Street Festivalu u Zagrebu, a planiraju sudjelovati i na sličnim pop-up projektima u budućnosti.
Ne planiraju otvarati fizičku voćarnu
Soccnjak je nastao iz želje da se ljudima u Hrvatskoj ponudom svježeg voća približi tropski ugođaj i njihova se ponuda sastoji od dvije faze. Dora je naglasila kako za sada ne planiraju otvarati fizičku voćarnu, već povremeno organiziraju voćne kušaone, a krajnji cilj im je prije svega dostavljati svježe egzotično voće direktno na kućni prag kupaca.
Osim degustacije, kušaone pružaju obilje korisnih informacija. Posjetitelji mogu saznati kako najbolje čuvati voće, kako ga konzumirati i koje sve pozitivne učinke donosi.
"Mnogi ljudi ne znaju da postoje razne vrste papaja ili avokada, da se okus voća znatno razlikuje ovisno o tome je li dozrijevalo u simuliranim uvjetima ili na drvetu ili da mango može biti iznenađujuće ukusan čak i ako nije do nas stigao avionom. Na voćnoj kušaoni ljudi mogu probati ono što ih zanima, prevladati svoju sumnjičavost, razbiti predrasude i upustiti se u nove okusne avanture", objasnila je Dora.
Nakon kušaone kupci imaju mogućnost narudžbe voćnih košarica. Za razliku od tradicionalnih lanaca opskrbe koji uključuju posrednike, Soccnjak je preskočio te korake. Kroz optimiziranu liniju opskrbe uspjeli su minimizirati gubitke koji su česti u velikim trgovačkim lancima, gdje voće često ostaje na zalihama danima, a dobar dio propada.
"Sve to utječe na cijenu voća koje kupujete. Mi jamčimo najbolji omjer cijene i kvalitete", rekla nam je Dora.
Izbor voća iz cijelog svijeta
Soccnjak redovito prima tjedne pošiljke voća prema narudžbama kupaca, a proizvodi se dostavljaju u obliku voćnih košarica, koje se trenutno nude u tri cjenovna ranga. Sadržaj košarica je promjenjiv, a Dora i njen tim se trude da svaka košarica sadrži najbolje svježe egzotično voće dostupno u tom trenutku. U asortimanu se mogu pronaći razne vrste voća, poput manga, avokada, rajskog voća, peruanskih jagoda, mangostina, kakija, papaje i pitaje.
"U ponudi, na primjer, imamo Nam Dok Mai, sortu manga koju smo otkrili na putovanju u Tajland. Poznat je po iznimnoj slatkoći i osvježavajućem okusu. Odlučili smo ga uključiti u svoju ponudu kako bismo i drugima omogućili da uživaju u ovom jedinstvenom okusu. Iako bismo ga voljeli nuditi cijele godine, zbog sezonalnosti nije uvijek dostupan", objasnila je Dora.
Njihove košarice su osmišljene tako da kupce upoznaju s raznolikošću egzotičnih okusa, posebno ako nisu imali prijašnjeg iskustva s ovom vrstom voća. U budućnosti planiraju uvesti i mogućnost pretplate na voćne košarice, što će kupcima omogućiti da svaki tjedan ili mjesec isprobavaju novo voće i okuse, uz dodatne popuste.
Osim toga, u asortimanu je prisutno i voće koje se dostavlja zrakoplovom iz drugih zemalja radi očuvanja svježine. To uključuje popularne primjere kao što su baby ananas ili mango.
Uspostavili su globalnu mrežu dobavljača
Kako bi održali svježinu i visoku kvalitetu voća tijekom transporta iz dalekih zemalja, optimizirali su lanac opskrbe tako da su maksimalno smanjili vrijeme dostave. Voće se pažljivo pakira u trenutku kada je zrelo i spremno za konzumaciju, a zatim se izravno isporučuje na adresu kupca.
"S obzirom na to da smo specijalizirani za egzotično voće, uspostavili smo globalnu mrežu dobavljača koji nam omogućuju pristup najboljim plantažama voća diljem svijeta. Kada biramo voće, uzimamo u obzir nekoliko kriterija. Prvo, važno nam je da bude svježe, s minimalnim vremenom od branja do dostave na kućni prag naših kupaca. Ovaj pristup osigurava da naši kupci dobiju voće s najboljim okusom i nutritivnim vrijednostima", kaže Dora.
Planovi za budućnost i recept za Mango Marakuja sorbet
Trenutno se Soccnjak fokusira na izgradnju baze kupaca i osiguravanje najkvalitetnijih proizvoda po pristupačnim cijenama. Narudžbe primaju u tjednim ciklusima, a trenutno je dostava moguća samo na području grada Zagreba.
U budućnosti planiraju proširiti svoju ponudu dodatnim košaricama i voćnim proizvodima. No, za sve najnovije informacije preporučuju da ih kupci prate na njihovom Instagram profilu.
"Naše usluge i ponuda nastavljaju se razvijati. Kontinuirano unaprjeđujemo asortiman voća, uspostavljamo nove veze s dobavljačima i poboljšavamo uslugu dostave kako bismo osigurali najbolje iskustvo za svoje kupce", zaključuje Dora.
Za one koji žele isprobati nešto novo i osvježavajuće Soccnjak je s nama podijelio recept za sorbet s mangom i marakujom, koji je dostupan na ovoj poveznici.