NA STRANICAMA Organizacije za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih naroda objavljen je tekst Iz Baranje u svijet, u kojemu se predstavljaju Baranjski kulen, proizvođači kulena u Baranji te aktivnosti vezane uz ovaj regionalni gastro simbol.
Kobasica posebnog dimljenog i pikantnog okusa
"Već gotovo 120 godina poljoprivrednici u sjeveroistočnoj regiji današnje Hrvatske proizvode i uživaju u zanatski sušenim kobasicama od visokokvalitetne lokalne svinjetine. Kobasica se začini mljevenom crvenom paprikom, češnjakom i bijelim paprom te se puni u prirodni ovitak. Njegov produljeni proces fermentacije daje mu poseban dimljeni i pikantni okus", opisuje FAO Baranjski kulen na početku teksta.
Baranjski kulen tradicionalno se jede u posebnim prigodama i često se daruje za blagdane, a sada dobiva popularnost i kao međunarodna delicija, a prije više od 10 godina dobio je status zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla (PGI) od Europske unije.
U tekstu se spominje Miodrag Komlenić, voditelj pogona suhomesnatih proizvoda u tvrtki Belje i član Udruge proizvođača Baranjskog kulena, koja svojim članovima, od malih obiteljskih proizvođača do većih tvrtki, pomaže u proizvodnji, preradi i plasmanu kobasica, a on kaže da se od dodjele PGI-ja članstvo u udruzi učetverostručilo i dalje raste, a proizvodnja kobasica i prihodi također su u porastu.
Radi se na promociji kulena
Spomenuli su i Hrvoja Matijevića, koji je dao otkaz na menadžerskom poslu u Zagrebu prije šest godina kako bi se posvetio proizvodnji kulena. On je rekao da, zahvaljujući PGI-ju, potrošači znaju da je ono što kupuju prava stvar, vrhunski proizvod napravljen u kontroliranom okruženju koristeći vrhunske lokalne sastojke, bez dodanih konzervansa i bez kompromisa u kvaliteti ili okusu.
Na kraju, dodali su da je Udruga proizvođača Baranjskog kulena surađivala s lokalnim turističkim zajednicama i vinarima kako bi Baranju stavili na gastro-turističku kartu. Tako je 2023. godine pokrenut i Festival kulena, koji se održava u svibnju u suradnji s lokalnom turističkom zajednicom, kako bi se predstavili domaća vina i gastronomija, uključujući Baranjski kulen.