Mazda3 Sport 1.6 TE: Kompaktna šarmerica
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
NAKON limuzinske izvedbe u nešto luksuznijem, a time i skupljem izdanju testirali smo tržišno atraktivniju izvedbu Mazdina kompakta pokretanu baznim benzinskim motorom.
>> Test: Mazda3 1.6 TX
Druga generacija Mazde3 na tržištu je prisutna već neko vrijeme no na cesti se baš i ne viđa često. Razlog leži u nešto višoj cijeni, pa su iz zastupstva reagirali i odlučili slavlje povodom 90-godišnjice japanske marke podijeliti sa svojim kupcima. Popust od oko pet posto dobro je došao, jer Mazda3 kao jedan od najboljih modela svoje klase takvu priliku definitivno zaslužuje.
Malo je automobila koje smo spremni odmah na prvu pohvaliti, no u ovom slučaju napravit ćemo izuzetak. Da, kao i u slučaju prethodne generacije reći ćemo kako je ovo jedan od automobila koji se brzo uvlači pod kožu ljubiteljima vožnje, čak i u ovom nominalno nejakom izdanju. Odgovora je više, no svakako onaj najvažniji leži u činjenici da je ovdje estetska privlačnost potkrijepljena odličnom mehanikom.
Postavljena na tek modificiranu osnovu prethodnika koju dijeli i sa u nas popularnim Focusom, Mazda3 donosi odlična dinamička svojstva nudeći vozaču sigurnu odstupnicu od neželjenih zakona fizike.
Upravljač je taman toliko izravan da ponudi dovoljno povratnih informacija, a preciznost mjenjača takva da ponekad doslovno poželite iscenirati situacije koje će tražiti češće šaltanje. Pridodamo li svemu odlično podešenu ergonomiju za vozača postaje jasno kako s kilometrima povjerenje u japansku mehaniku raste, baš kao i ljubav prema perfekcionizmu iz Zemlje izlazećeg sunca.
A kad smo kod Japana svakako vrijedi još jednom spomenuti motor. 1,6-litreni benzinac je istovjetan onom u prethodnoj generaciji, i za razliku od dizelaša donosi potpis iz Hirošime. Razvija 105 KS i 145 Nm, a karakterizira ga uglađenost i tihi rad. Čak štoviše, lancem pokretan motor je toliko tih da ćete pri zaustavljanju moći suvozaču prodati priču kako auto ima pomodni stop/start sustav automatskog gašenja i startanja motora.
Službeni podaci kažu kako trojka hvata 100 km/h za 12,2 sekundi i postiže 184 km/h, a praksa kako je za bolje brzinske prosjeke potrebno tjeranje, kako putnika iz auta, tako i motora u režim visokih okretaja.
Realno, ovako motorizirani automobil zadovoljit će prosječnog vozača, dok će oni zahtjevniji vremenske prosjeke morati rezati umijećem prolaska zavoja, a tu Mazda3 definitivno nudi velike rezerve.
Što se pak potrošnje tiče, prosjek od 7,9 l/100 km s testa jednako motorizirane limuzine nismo uhvatili, no i postignutih 8,6 l/100 km čine se kao dobar rezultat, pogotovo ako se prisjetimo iskustva s prethodne generacije (link). Tko zna, možda je porastu potrošnje kumovala crvena boja vanjštine, ili pak dodatak Sport u imenu.
Šalu na stranu, ali kompaktna izvedba i još k tome crvene metalik boje definitivno budi više emocija od sive, pa u neku ruku i stvara želju da se tu i tamo pretjera. Kako god, izvedba s pet vrata ostavlja dojam vrlo dinamičnog vanjskog izgleda, pa je prava šteta što su promjene u TE paketu smanjile serijske (nekad i alu) naplatke za jedan broj, na svega 15 inča, a izostale su i prednje maglenke.
O interijeru smo već sve rekli u prethodnom druženju, pa ćemo sada samo ponoviti kako se radi o evoluciji s prethodne generacije, koja uz prepoznatljiv stil donosi višu kvalitetu, bolje materijale i na koncu kompletniju opremu (pogledati tablicu). Bijeg od konfekcije je primjetan, ali prostora za daljnja poboljšanja još uvijek ima.
U odnosu na limuzinu ova će se izvedba puno više svidjeti svima s potrebom prijevoza većih komada tereta. Naime, premda nominalno manji, prtljažnik je zahvaljujući petim vratima osjetno upotrebljiviji. U konačnici, radi se o 340 litara osnovne zapremine i 1.360 sa stražnjom klupom izbačenom iz funkcije.
I konačno dolazimo do cijene, standardne boljke svih japanskih marki. Mazda3 nakon posljednjih akcija starta cijenom od 119.900 kn, dok joj je cijena kod testnog primjerka s bogatijom razinom opreme i doplatama postavljena na 140.962 kn.
>> Baza automobila: Mazda3 Sport
Objektivno gledano, Mazda3 spada u red najboljih kompaktnih modela na tržištu. Nije premium, nije mainstream, ali u pogledu svega drugog gotovo da joj nema ravnog. Odlična kvaliteta, solidna prostranost i sasvim zadovoljavajuće vozne osobine čine Mazdu3 opcijom na koju se nikako ne smije zaboraviti.
Mazda3 Sport |
|
Važnija serijska oprema (razina TE): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci i zavjese |
|
Zračne zavjese (sprijeda i straga) | |
ABS/EBD/BA |
|
DSC - dinamička kontrola stabilnosti | |
TCS - regulacija proklizavanja |
|
ESS prilagodljiv sustav stražnje signalizacije |
|
Isofix sustav |
|
Putno računalo i kontrole na upravljaču |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Varijabilni servo volan podesiv po visini i dubini |
|
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
Prednji centralni naslon za ruke | |
Stropna konzola s držačem naočala | |
|
|
El. podizači svih stakala |
|
El. pokretani, grijani i sklopivi retrovizori |
|
Kontrole audio-sustava na upravljaču |
|
|
|
|
|
15" čelični naplatci, gume: 195/65 R15 |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
3.176 |
7.143 |
|
Parking senzori (straga) |
1.743 |
Mazda3 Sport 1.6 TE |
136.700 |
Cijena testiranog vozila |
148.762 |
Akcijska cijena testiranog vozila |
140.962 |
Akc. cijena osn. izvedbe (1.6 CE) |
119.900 |
* cijene su informativne |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati