VIDEO Rimčevom Neverom jurio 328 km/h zagrebačkom obilaznicom. Policija: Istražujemo
USRED bijela dana u Neveri je jurio obilaznicom debelo preko 300 km/h.
Nakon dubrovačke epizode u kojoj je navodno sada već bivši direktor prodaje jurio Neverom 232 km/h, te slučaja gdje je ista osoba divljala američkim ulicama, sada se pojavila i snimka divljanja Neverom u Zagrebu. Točnije na zagrebačkoj obilaznici gdje je na poziv Rimca stigao gost Steve Hamilton, koji se nalazi iza YouTube kanala Hamilton Collection.
Iako se veći dio videa bavi konfiguracijom automobila, nakon početnog upoznavanja s automobilom na stazi u Mičevcu američki gosti su imali prilike uživati u drifterskim mogućnostima automobila uz pomoć službenog test-vozača Rimca, Miroslava Zrnčevića poznatog kao Mrgud.
Nakon što su spaljenim setom guma začinili vježbu izašli su na zagrebačku obilaznicu. Steve je poželio voziti 200 mph, odnosno 320 km/h, a Rimčev domaćin Mrgud mu je to dopustio dodatno ga potaknuvši informacijom kako ovdje nema policije.
Vozili su 204 mph ili gotovo 330 km/h. Ponovimo još jednom, javnom prometnicom usred bijela dana u prisustvu službene osobe tvrtke na dionici gdje je u najboljem slučaju maksimalna dozvoljena brzina 130 km/h.
I Mate Rimac se na Facebooku pohvalio fotografijama. "Super je vidjeti nasmijane klijente kako se zabavljaju", napisao je.
"Ima li puno policije na ovoj cesti?"
Ovo je bio razgovor u kabini Nevere tijekom jurnjave:
"Stodvadeset milja na sat (193 km/h.)…, ako udariš na papučicu snage…", govori Zrnčević.
"Ima li puno policije na ovoj cesti", pita Steve.
"Ne, ne…", kaže Zrnčević.
"Wow, 205, u redu, samo sam želio postići 200 mph (322 km/h)", kaže Steve. "Ludo brzo, 200 milja na sat", dodaje.
Dobra je vijest da u ovom najblaže rečeno nepromišljenom i itekako opasnom testu ništa nije pošlo po zlu. Niti je auto izgubio kontrolu, niti se zapalio, niti je udario u neki od sporijih automobila koji su se našli na cesti.
Rimac Automobili: Vozač je potpisao izjavu o vlastitoj odgovornosti
Za Index su iz zagrebačke policije odgovorili da su danas zaprimili dojavu.
"Upoznati smo sa sadržajem videa te je kriminalističko istraživanje u tijeku", piše u odgovoru PU zagrebačke.
Upit oko snimke smo poslali i Rimac Automobilima. Kažu da su svi vozači upozoreni da moraju poštovati prometna pravila.
"Prilikom testnih vožnji Rimac Nevere vozači su jasno upoznati s obvezom poštivanja prometnih pravila i ograničenja zemlje u kojoj voze. Iz tog razloga, u sklopu testiranja imaju priliku ispitati performanse automobila na zatvorenom testnom poligonu u sigurnim i kontroliranim uvjetima. Svaki vozač prije ulaska u automobil mora potpisati izjavu o vlastitoj odgovornosti za vožnju, te dužnosti pridržavanja svih prometnih propisa tijekom vožnje", kažu iz Rimac Automobila.
Željko Marušić: Ismijavaju se prometni i pravni propisi RH
Slučaj je na Autoportalu komentirao Željko Marušić.
"Hrvatska je 'banana-država' u kojoj zakoni za odabrane ne vrijede. To smo već pokazali u svibnju 2021., sumanutom jurnjavom brzinom 232 km/h Jadranskom magistralom iznad Dubrovnika, u svrhu promidžbe, ne mareći za pogibeljnost tog “pothvata”, a sada smo nadmašili sebe. Na Zagrebačkoj obilaznici jurili smo 328 km/h…, otprilike bi se mogla interpretirati scenografija cijelog slučaja, koji je kvalitetno snimljen i sklopu sa snimkom driftanja na testnoj stazi u Mičevcu te razgovora o tehničkim karakteristikama i performansama Rimac Nevere, 5. listopada 2022. postavljeno na YouTube kanal", piše Marušić.
"Ova neshvatljivo neodgovorna i opasna, hazarderska vožnja, samo srećom nije imala tragičan epilog. Što bi se desilo da je sumanuto jureća Nevera pri brzini od 328 km/h naletjela na obiteljski automobil koji je vozio 100 km/h?
Ne, pritom ne bi bio udarac brzinom od 228 km/h, koliko bi iznosila razlika brzina vozila. Energija sudara bila bi mnogo veća, jer kinetička energija raste kvadratom brzine. To bi bilo kao da obiteljski auto stoji na mjestu, a Nevera ga straga udara brzinom od 312 km/h!
Otvaraju se pitanja
A što bi se tek desilo da je pri 328 km/h vozač Rimac Nevere izgubio kontrolu te da je 2,3 tone ukupne mase sa visokozapaljivim baterijama probilo zaštitnu ogradu i završilo na suprotnoj strani obilaznice? Masakr.
Nije samo riječ o ekstremnom, najtežem ikad zabilježenom kršenju prometnih propisa u Hrvatskoj. Ovime se, očito, u privatne svrhe, ismijavaju prometni i pravni propisi RH te ugrožavaju nacionalni interesi.
I zbog ovoga ne trebamo se čuditi što u Hrvatskoj na cestama, razmjerno, gine 70 posto više ljudi od prosjeka Europske unije. Otvaraju se pitanja:
Zašto kažnjavati vozače za prekoračenja od 10, 20, 30 km/h, prema člancima 53. i 54. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kad se ugroza sigurnosti pritom mjeri promilima od opasnosti koju je napravila sumanuto jureća Rimac Nevera na Zagrebačkoj obilaznici?
Zašto bi vozači plaćali cestarinu pri registraciji vozila, kad ih na cesti može izmasakrirati vozilo čiji se vozač ne plaši voziti brže od 300 km/h na gradskoj obilaznici?" pita se Marušić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati