Kako nam je bilo na pariškom Salon du Chocolatu, najvećem sajmu čokolade na svijetu
Stiv Kahlina je majstor čokolatijer i osnivač Taman artizanskih čokolada. Nakon godina uživanja, istraživanja i edukacije, tjeran čistim hedonizmom i zadovoljstvom koje mu pruža čokolada, 2015. godine je sa Sanjom Vladović, certificiranom kušačicom čokolade, pokrenuo artizansku čokolatijersku manufakturu Malo&Slatko. Na samim početcima fokusirali su se na inovativne Gourmet čokolade s dodacima te čokoladne praline i trufflese neuobičajenih kombinacija okusa s kojima su tijekom godina osvojili niz međunarodnih priznanja. Uz proizvodnju vrhunskih Gourmet čokolada i pralina pokrenuli su niz edukativnih radionica i programa s ciljem podizanja svijesti o kvaliteti čokolade na domaćem tržištu, a 2020. godine pokreću i vlastitu mikro-proizvodnju čokolade iz zrna kakaovca, tzv. Bean-to-Bar čokolade.
PARIŠKI Salon du Chocolat mjesto je gdje neiskusni, naivni i pohlepni pokleknu već nakon sat-dva, a nerijetko svoj budžet i limit na kreditnoj kartici prekorače na prvih par stotina od 20 tisuća metara kvadratnih sajma. Kakva greška. Salon du Chocolat više je od puke konzumerističke manifestacije i mjesta na kojem ćete liječiti bolest "slatkog zuba".
Salon jednom godišnje postaje centralno mjesto u Europi gdje se okuplja (skoro) sve najbolje što možete trenutno vidjeti i okusiti u svijetu slastičarstva, a posebno čokolade. 27. Salon koji se održao u Parizu proteklog produženog vikenda, nakon jedne propuštene te jedne godine u ograničenom sadržaju, vratio se veći i sadržajniji nego ikad.
Sam Salon odavno je prerastao Pariz i održava se u još nekoliko gradova u svijetu tijekom godine, no specifičnost pariškog je da se na njemu uvijek održavaju završna svjetska i nacionalna prvenstva slastičarske industrije, poput World Chocolate Mastersa, Mondial des arts Sucresa, izbora za najboljeg francuskog slastičara i slično.
Tako je bilo i ove godine
U dijelovima gdje se održavalo čak šest natjecanja tijekom cijelog sajma vladala je "nogometna" atmosfera s bučnim navijačima u gledalištu i velikim zvijezdama "na terenu". Takav sadržaj automatski je privukao veći broj medija i posjetitelja iz cijelog svijeta te time i bolje izlagače.
Od proizvođača profesionalne opreme u B2B dijelu sajma, kulinarskih škola poput Ferandija, Paul Bocuse Instituta ili Ecole Alain Ducass koji su postavili svoje pozornice za demonstrativno live kuhanje i stručne radionice (njih 40), do onoga što prosječnog posjetitelja i najviše privlači – više od 200 proizvođača čokolade i drugih slastica iz različitih dijelova svijeta.
Ovdje ne vrijedi "manje je više"
Kad biste pomislili da se izlagači na Salonu predstavljaju jednostavno i praktično kao i na svakom sličnom sajmu, gadno biste se prevarili. Ovo je bilo slastičarsko grotlo, na dva nivoa, gdje su šećer i čokolada tekli u potocima, a pojedini proizvođači su instalirali male pekarsko-slastičarske pogone čije ste proizvode mogli kušati i kupiti netom spravljene ispred vas.
Od jednostavnih croissanta, svježeg voća ili marshmallowa umočenih u čokoladu, sladoleda, slatkih čokoladnih namaza s orašidima, preko svježe pečenih cannellea, madeleine kolačića, bretonskih galettea i baskijskih gateaua, do složenih torti, slatkih entremeta i pralina poznatih svjetskih majstora za koje je valjalo izdvojiti i nekoliko eura po komadu.
Da vam ne lažemo, bilo je tu svega i svačega
Provukli su se tu i prosječni industrijski proizvodi, u kilogramskim pakiranjima, u blještavim omotima s upitnim sadržajem, ali dobra je stvar što će vas u ovakvoj konkurenciji bar 90% izlagača ponuditi degustacijom svojih proizvoda prije kupnje.
I to je vjerojatno najbolje, ali i ono najgore što vam se može dogoditi na Salonu. Ako niste pažljivi i pomalo izbirljivi, vrlo brzo ćete se naći u magli bezglavo i besciljno lutajući prolazima i hodnicima.
Cacao Village
Čokolada je tema, zastupljena je na cijelom sajmu i svakom njegovom kvadratu, no poseban dio, tzv. Cacao Village, zaseban je nivo na kojem su se predstavili uzgajivači kakaa te manji ili veći proizvođači craft čokolada. Među njima i oni najbolji na svijetu.
Mjesto je to za one ljubitelje čokolade koje ne fasciniraju višetonske skulpture ili šarolikost formi i boja u kojima se čokolada nudi. Ovdje je važan sadržaj i mogli ste kušati čokolade posebnih i rijetkih sorti kakaovca, čokolade i čokoladne proizvode koji nisu zastupljeni u masovnoj prodaji niti dostupni uobičajenim prodajnim kanalima te proizvođače na čije ćete čokolade naletjeti eventualno ako zalutate u njihovo selo tijekom godišnjeg odmora u nekoj egzotičnoj zemlji.
I ne, nije ovaj dio samo za "profinjene koji znaju što vrijedi"
U ovom dijelu ste mogli uživati u mješavini kultura, šušuru boja i zvukova koji traje od otvaranja do zatvaranja i gdje je cjelokupna atmosfera posebno vibrantna. Da ste bili, ovdje ste možda konačno mogli naučiti da se čokolada radi od voća, da je ne pakiraju nikakve životinje i da one najbolje koštaju najviše - s razlogom.
Salon svojim sadržajem slavi neograničenu ljubav prema slatkom i predstavlja čisti hedonizam koji na momente graniči s ugrozom zdravlja i, ako ste bonkulović, valja vam odmah isplanirati posjet jednom od njegovih budućih izdanja. Posebno ako se vrate vrhunski majstori iz azijskih zemalja, na koje smo dosad već bili navikli i koji su ove godine jako nedostajali, a to vam može biti jedini razlog za utjehu što ste propustili ovogodišnji Salon du Chocolat.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati