Sve je više mukbang videa s istočnim Europljanima. Jedu dimljenu ribu, francusku
MUKBANG je pojam koji potječe iz Južne Koreje i označava online video trend u kojem pojedinci konzumiraju velike količine hrane dok uživo (nije obavezno) na društvenim mrežama prenose kako jedu. Tijekom mukbanga, ljudi obično jedu više vrsta hrane, često u iznimno velikim količinama, dok se istovremeno obraćaju publici.
Ovaj trend je još davno postao popularan u Koreji i Aziji, no proširio se i po drugim dijelovima svijeta, a možda ste vidjeli i slavensku varijantu ovog fenomena s društvenih mreža TikToka i Instagrama. Za sada ima najviše Rusa i Ukrajinaca, a jedu mnoga tipična jela, od francuske (to jest ruske ili Olivier) salate, boršča, kuhanog krumpira u kori i dimljene ribe.
Jedenje i emitiranje
Riječ mukbang dolazi iz korejskog jezika i sastoji se od dvije riječi: meokneun što znači jedenje i bangsong što znači emitiranje, pa bi doslovni prijevod na engleski bio eating show, odnosno na hrvatski - emitiranje (ili prijenos) jedenja.
Motivacije koje stoje iza gledanja videozapisa mukbanga ne mogu se u potpunosti kategorizirati u pozitivne ili negativne, govore neka istraživanja, jer ovise o tome kako ih gledatelji koriste. Gledanje mukbanga znatno je zastupljenije među mladim osobama. Nudi digitalnu zabavu, bijeg od problema iz stvarnog života te čak i priliku za seksualnu upotrebu.
S druge strane, prekomjerna upotreba mukbanga povezana je s nizom zdravstvenih problema, uključujući pretilost i poremećaje prehrane. Budući da je o mukbangu provedena ograničena količina istraživanja, postoji hitna potreba za stavljanje naglaska na fenomen mukbanga, a kliničari bi trebali biti svjesni mukbanga kako bi se olakšala dijagnoza stanja koja su s njim povezana.
Zašto je toliko popularan
Čin dijeljenja obroka s drugim ljudima, bilo da se radi o članovima vlastite obitelji ili prijateljima, smatra se jednim od najznačajnijih načina povezivanja i druženja s drugim bićima u mnogim različitim kulturama diljem svijeta. Izraz "zajednička gozba" star je otprilike 12.000 godina.
Ljudi koji gledaju mukbang obično su samotnjaci, otkrivaju istraživanja. Negativan osjećaj usamljenosti kod ljudi koji žive odvojeno jedni od drugih, a koji doživljavaju dok jedu, najviše je pridonio porastu potražnje za sadržajem koji se fokusira na prejedanje.
Mnoga su istraživanja pokazala da se povećao broj ljudi koji žive sami, a to je dovelo do porasta broja ljudi koji gledaju na mukbang kao način povezivanja jer je to način na koji gledatelji virtualno sjede za stolom s još nekim i jedu. Kao rezultat toga, ljudi se osjećaju bliže nekome jednostavno gledajući ga kako jede - online.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati