Matešić: 2013. je bila uspješna, a turizam je još jednom potvrdio svoj značaj
Foto: Croatia.hr
DIREKTORICA Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić rezimirala je turističku 2013. godinu i istaknula kako su u ovoj godini postavljeni vrlo dobri temelji za iduću, 2014. godinu.
"Gotovo pri samom kraju 2013. godine, s veseljem možemo zaključiti da je ona za turizam Republike Hrvatske bila uspješna. Bila je to godina prepuna izazova poput sve oštrije konkurencije na svjetskom tržištu, sve većih zahtjeva gostiju, preslagivanja među najvažnijim touroperatorima na pojedinim tržištima, uvođenja viza za pojedine države te sveopće gospodarske krize kako u zemlji tako i u nekim od naših najvažnijih emitivnih tržišta. Također, godinu je obilježio i ulazak Hrvatske u EU u samom vrhuncu turističke sezone.
Ostvareni porast turističkog prometa, porast prihoda od turizma, kao i porast novozaposlenih u turizmu rezultat su i potvrda velikih napora i truda uloženih od strane svakog turističkog djelatnika u izgradnju turističke ponude kao i promociju Hrvatske kao turističke destinacije.
Turizam je tako još jednom potvrdio svoj značaj za Hrvatsku, kao gospodarski sustav koji jedini nije zahvaćen krizom i koji izravno ili neizravno utječe i na poslovne rezultate brojnih drugih djelatnosti, pridonosi većoj zaposlenosti i standardu građana te u konačnici stvara pozitivnu klimu o Hrvatskoj, promičući sliku naše zemlje kao lijepe, moderne, gostoljubive i sigurne. Turizam čini 15 posto bruto društvenog proizvoda te se od njega zaista puno očekuje. Gotovo se podrazumijeva da svaka naredna turistička godina mora biti uspješnija od prethodne, no potrebno je istaknuti kako taj uspjeh ne dolazi po inerciji niti slučajno. Iza svakog gosta koji prvi put dolazi ili onog koji nam se vraća, kao i iza svake pozitivne preporuke, stoji jasno osmišljena strategija i ogroman rad turističkih djelatnika, rad svakog od vas. Uvjeti na tržištu su sve oštriji, svako malo pojavljuje se neka nova destinacija, neki novi sadržaj ili iskustvo koje tržišnu utakmicu čini sve napetijom i neizvjesnijom te poslovanje i napredovanje nije nimalo lako, stoga smo u Hrvatskoj turističkoj zajednici vrlo ponosni na ostvarene rezultate.
U ovoj godini smo postavili vrlo dobre temelje za iduću 2014. godinu. Tako smo prvi puta tako rano u godini definirali programe udruženog oglašavanja za iduću godinu te tako svima omogućili dovoljno vremena za kvalitetnu pripremu projekata. Proveli smo reorganizaciju Glavnog ureda koja je bila ključna kako bismo još spremnije odgovorili na sve zahtjeve koje pred nas postavlja Strategija hrvatskog turizma do 2020. i Strateški marketing plan hrvatskog turizma za razdoblje 2014-2020. Predstavili smo i novi sustav destinacijskih menadžment organizacija kao i destinacijskih menadžment kompanija u koji bi se sadašnji sustav turističkih zajednica trebao transformirati tijekom 2014. godine.
2014. godina bit će vrlo zahtjevna, ali vjerujem da imamo znanja i iskustva potrebna za ispunjenje svih ciljeva koje smo zacrtali strateškim dokumentima. Aktivnosti podrazumijevaju redefiniranje elemenata turističkog identiteta Hrvatske na temelju kojih će se izgraditi nova brending strategija, unapređenje odnosa s javnošću putem integrirane PR strategije, unapređenje online komunikacije, uspostavu PPS koncepta (pred i posezona) s ciljem poticanja turističkog prometa u razdoblju izvan vrhunca sezone i tako dalje.
Kvalitetnom suradnjom svih djelatnika turističkog sektora ostvarit ćemo daljnji rast hrvatskog turizma i pozitivno djelovati i na ostale sektore hrvatskog gospodarstva. Ovom prilikom bih se svima željela zahvaliti za doprinos i poželjeti puno uspjeha i sreće u 2014. godini", stoji u poruci direktorice Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić.