Elon Musk pokraj Los Angelesa otvorio tunel, pogledajte što je to i kako izgleda
MILIJARDER Elon Musk svoj je prvi podzemni tunel za prijevoz otvorio pokraj Los Angelesa, grada poznatog po gustom prometu. Projekt je pokrenuo prije dvije godine.
Reuters je prenio kako na otvaranju tunela ipak nije bilo besplatnih vožnji.
Prvi korak
Musk je polusatnu prezentaciju prenosio uživo preko interneta. Naveo je kako je novi tunel, dug 1,83 kilometra, iskopan pomoću jeftine i brze tehnologije za kopanje, stvorene u njegovoj tvrtki Boring Company.
Musk je naveo kako je ovaj probni koncept tunela prvi korak u razvoju velike brze podzemne mreže pomoću koje će se pješaci i vozila transportirati ispod uličnog prometa drugog najvećeg američkog grada, brzinom do 240 kilometara na sat (150 milja na sat). No treba još dosta vremena kako bi se cijeli sustav izgradio, napomenulo se u izvještaju Reutersa.
Projekt pokrenuo nakon tvita o prometnim gužvama
Novi tunel iskopan je duž staze koja ne prolazi ispod Los Angelesa, nego ispod male susjedne općine Hawthorne, gdje su sjedišta Muskovih tvrtki Boring Company i SpaceX (za razvoj i proizvodnju raketa).
Musk je ovaj projekt pokrenuo potkraj 2016. godine, nakon što je na Twitteru objavio da ga promet u Los Angelesu izluđuje. Pritom je obećao kako će "izgraditi mašinu za bušenje i jednostavno početi kopati".
U svibnju ove godine tvrtka je najavila kako će izgledati tunel Hawthorne, objavljujući videozapis kratke vožnje kroz tunel širine od oko 3,7 metara.
Cijena kopanja Muskovom tehnologijom znatno jeftinija
Musk je tijekom prezentacije naveo kako je cijena izgradnje spomenutog dijela tunela koštala oko 10 milijuna dolara, uključujući cijenu iskopa, unutarnju infrastrukturu, rasvjetu, ventilaciju, sigurnosne sustave, komunikaciju i stazu.
Za usporedbu je naveo kako bi kopanje 1 milje (1,6 kilometara) tunela na tradicionalan, dosadašnji način, koštalo i do milijardu dolara. Također, trajalo bi tri do šest mjeseci.
Brži od puža
Musk je opisao kako njegova tehnologija bušenja štedi novac, može kopati uže tunele, brže uklanja zemlju te istodobno kopa i pojačava iskopani prostor.
Ponovio je svoju usporedbu s brzinom puža, ustvrdivši da se tipična mašina za kopanje tunela kreće 14 puta sporije od njega. "Mi nastojimo biti malo brži od puža", izjavio je.
Musk nije naveo koliko je vremena trebalo za iskopavanje probnog tunela, koji je skoro upola kraći nego se planiralo na početku.
Uvlačivi kotači za kretanje tunelom
U video je pokazao novi lift dizajniran za prijevoz putnika s površine do podzemnog ulaza u tunel. Na videu se mogao vidjeti Teslin električni automobil Model X kako se liftom spušta u tunel.
Musk je najavio da bi se automobili mogli opremiti uvlačivim kotačima, kako bi se mogli samostalno kretati kroz tunel.
Zbog "nevjerojatno velikog broja zahtjeva", probne vožnje otvorenim tunelom moguće su "samo uz pozivnicu", navedeno je u poruci tvrtke.
Sljedeći projekti kopanja tunela
Prošli je mjesec tvrtka Boring Company zbog sporova s lokalnom zajednicom odgodila planove za izgradnju tunela ispod zapadnog dijela Los Angelesa.
No nastavlja se s planom kopanja tunela koji će spajati Dodger Stadium s postojećom podzemnom željeznicom.
Polovicom ove godine tvrtka je dobila posao i od grada Chicaga, i to u vezi s izgradnjom 27 kilometara dugog podzemnog tranzitnog sustava koji će spajati središte grada s njegovom glavnom zračnom lukom.
Tvrtka je sličan projekt predložila i gradu Washingtonu za povezivanje centra s predgrađima.