Google protiv Facebooka: Pogledajte kako izgleda nova društvena mreža
Foto: Google
GOOGLE je danas napravio dosad najveći "ulet" u Facebookovo polje, predstavivši novu društvenu mrežu nazvanu Google+ projekt, koji neodoljivo podsjeća baš na Facebook. Ova usluga, koja će ispočetka biti dostupna samo određenoj grupi Googleovih korisnika, iako će oni će ubrzo moći pozivati i ostale da se pridruže, omogućavat će ljudima dijeljenje i komentiranje statusa, fotografija i linkova. Kako Google+ izgleda u testnoj fazi, možete pogledati OVDJE.
No Google+, kako će se mreža nazivati u svojoj testnoj fazi, će se od Facebooka razlikovati u jednom značajnom pogledu, za kojeg se Google nada da će biti dovoljan da ljude uvjeri da počnu koristiti još jednu društvenu mrežu. Naime, ovaj je projekt dizajniran za dijeljenje informacija s manjim grupama, poput kolega, cimera i klubova, umjesto sa svim korisnikovim prijateljima ili čak čitavim internetom. Osim toga bit će dostupna i usluga video chata, piše New York Times.
"U stvarnom životu imamo zidove i prozore i kada govorim s nekim znam tko je u prostoriji i tko sluša. No u svijetu interneta nešto upišete u prozor "Share" i informacije dijelite sa cijelim svijetom", kazao je Bradley Horowitz iz Googlea.
Raniji promašaji bi mogli pokazati put
Debi Google+ će biti pokazatelj može li se Google izdići iznad prijašnjih neuspjeha na polju društvenih mreža, koji se odnose na propale projekte Buzz i Orkut, i tako odgovoriti ne jedan od najvećih izazova koji stoje pred ovom kompanijom. Naime, Googleov status najpopularnije ulazne točke na Web polako dolazi u pitanje, jer kad ljudi objavljuju informacije na Facebooku one su uglavnom izvan dohvata pretraživača, što znači da Google gubi te vrijedne informacije koje mogu koristiti oglašivačima. A Google+ je možda već i zakasnio.
Istraživanja su pokazala da se korisnici puno duže zadržavaju na Facebooku nego na stranicama do kojih dolaze uz pomoć Googlea, a oglašivači pažljivo prate te brojke. Osim toga, primjetan je trend da korisnici sve češće neka pitanja za koja su se prije obraćali Google, sad postavljaju na Facebooku i Twitteru jer žele više personalizirane odgovore.
Google će tako krenuti u još jednu ofenzivu, ali će ovog puta, poučeni negativnim iskustvima s Buzzom, posebnu pozornost obratiti zaštiti privatnosti korisnika.