U ponoć počela izborna šutnja. Što je sve zabranjeno?
U PONOĆ je počela izborna šutnja pred predsjedničke izbore i trajat će do sutra u 19 sati kada se zatvaraju birališta.
Biračkih mjesta će u Hrvatskoj i u inozemstvu biti otvoreno 6755.
DIP će sutra dva puta objavljivati podatke o izlaznosti, u 11:30 i 16:30. U 19 sati će biti objavljene izlazne ankete, dok će od 20 sati početi pristizati DIP-ovi službeni rezultati koji će se ažurirati svakih 10 minuta.
Nema sankcija za kršenje izborne šutnje
Podsjetimo, na ovim izborima nema sankcija za kršenje izborne šutnje. Zbog neujednačenog zakonodavstva u Hrvatskoj se kazne propisuju na lokalnim i europskim izborima, dok se na predsjedničkim i parlamentarnim one ne provode.
DIP je ipak upozorio na suzdržanost od kršenja izborne šutnje. "Zabranjena je svaka izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata, kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja, izjava i intervjua kandidata za predsjednika Republike Hrvatske te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela u vremenu u kojem traje izborna šutnja", priopćili su iz DIP-a.
Zabranjena promidžba
- DIP poziva kandidate i stranke, kao i sve ostale da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od:
- iznošenja i obrazlaganja izbornih programa kandidata,
- objavljivanja promidžbenih poruka i fotografija u medijima
- postavljanja novih promidžbenih plakata ili letaka
- pozivanja na glasovanje za pojedine kandidate
- upućivanja telefonskih poziva, SMS poruka ili elektroničke pošte biračima
- postavljanja novih promidžbenih sadržaja poput statusa, video clipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, odnosno platformama, kao što su Facebook, Instagram, Google, You Tube, X, TikTok i ostale, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža
- kao i bilo kojih drugih aktivnosti koje bi predstavljale izbornu promidžbu.
Državno izborno povjerenstvo također poziva medije i medijske nakladnike da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od izborne promidžbe, objavljivanja fotografija, izjava, intervjua, navođenja izjava ili pisanih djela, prenošenja eventualnih konferencija za medije, javnih događaja ili obraćanja javnosti kandidata, bez obzira na to radi li se o temi koja je izravno vezana uz izbornu promidžbu ili o bilo kojoj drugoj temi.