Poznati proizvođači slatkiša svojom ambalažom mame djecu, pokazalo je istraživanje

Foto: Vitalii Stock / Shutterstock.com

BITE BACK, kampanja Jamieja Olivera čiji je cilj do 2030. godine prepoloviti pretilost djece u Ujedinjenom Kraljevstvu, zatražila je od stručnjaka da analiziraju 262 slatka prehrambena proizvoda koja se prodaju u Ujedinjenom Kraljevstvu s pakiranjem koje privlači djecu, a došli su do zabrinjavajućeg otkrića.

Njihovo izvješće tvrdi da prehrambene tvrtke koriste svijetle boje i likove iz crtića na neetički način kako bi manipulirali djecom da požele jesti više slatkiša i grickalica. Oliver je optužio proizvođače da namjerno koriste ambalažu koja je osmišljena da privuče djecu kako bi prodali više nezdrave hrane.

Gotovo 80 posto analiziranih proizvoda je nezdravo

Ovo je istraživanje provela Action on Salt, grupa stručnjaka sa Sveučilišta Queen Mary u Londonu, a rezultati pokazuju da se čak 78 posto analiziranih proizvoda smatra nezdravim zbog sadržaja masti, soli ili šećera, 67 posto proizvoda s likom iz nekog crtića ili filma bilo je nezdravo, a čak 80 posto proizvoda koristilo je svijetle boje, zabavne uzorke i natpise kako bi privukli pozornost djece.

>> Zašto je Kinder jaje zabranjeno u Americi? Razlog će vas iznenaditi

Istraživanje je pokazalo da je svih 58 analiziranih proizvoda tvrtke Mondelēz International, koja posjeduje robne marke Cadbury, Oreo, Milka i Dairylea, nezdravo. Sva 22 analizirana proizvoda tvrtke Ferrero također su sadržavala velike količine masti, soli ili šećera, otkriva Bite Back, a Mars, PepsiCo i Kellogg’s prodaju desetke proizvoda s proizvodima privlačnim djeci koji su nezdravi.

"Neke tvrtke koriste ambalažu privlačnu djeci kako bi djeci plasirale nezdrave proizvode. Prekršitelji uključuju Kinder Surprise, M&Ms, Randoms i Monster Munch Giants - svi se skrivaju iza šarenih, djeci privlačnih omota dok svoje proizvode pune šećerom i masnoćom", kažu iz Bite Backa za Guardian.

"Bilo da se radi o zabavnim likovima, šarenim slikama ili uzbudljivim novim oblicima, ove ih tvrtke biraju jer znaju da će osvojiti mlade umove. Ovaj trik još je jedan način na koji tvrtke bombardiraju djecu nezdravom hranom", upozorava Oliver.

Žele smanjiti pretilost kod djece

James Toop, izvršni direktor Bite Backa, zatražio je od ministara da uvedu nove propise kako bi ograničili oglašavanje ovakvih proizvoda, no britanska Federacija hrane i pića brani marketinške taktike prehrambenih tvrtki, a glasnogovornik kaže da se svi proizvođači strogo pridržavaju pravila o oglašavanju manje zdrave hrane i pića u dječjim medijima.

>> Koji slatkiši po dućanima imaju najmanje kalorija? Napravili smo popis

Budući da Bite Back za cilj ima smanjiti pretilost djece do 2030. godine, obratili su se i britanskom Odjelu za zdravstvo i socijalnu skrb, iz kojeg tvrde da je vlada već poduzela neke mjere protiv pretilosti djece koje su pokazale dobre rezultate.

"Naš je program uspješno doveo do smanjenja razine šećera u širokom spektru proizvoda, uključujući žitarice za doručak, jogurte i pića na bazi mlijeka, dok je naš porez na industriju bezalkoholnih pića gotovo prepolovio količinu šećera u bezalkoholnim pićima", rekli su iz Odjela.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.