Vlasnik čokolaterije: Hrvati sve više razlikuju industrijske od artisan proizvoda
MATCHA je u posljednjih nekoliko godina postala popularna namirnica u Hrvatskoj. Najčešće se konzumira u formi matcha čaja ili kao matcha latte, a tu su još i varijante s limunadom te alkoholnim i bezalkoholnim koktelima.
Ovaj nježni zeleni čaj u prahu poznat je po svojim brojnim blagotvornim benefitima za organizam, a smatra se kako je matcha savršena zamjena za kavu jer pruža dugotrajniju, stabilniju i čišću energiju. Prava je riznica antioksidansa, aminokiselina, vitamina i minerala, a divno djeluje na kožu, pospješuje rad organa i iznutra obnavlja stanice.
>> Saznali smo sve o matchi, zelenom prahu koji je poharao društvene mreže i kafiće
S obzirom na to kako je matcha izuzetno svestrana namirnica, može se koristiti i kao dio različitih deserata. Tako su početkom godine cure iz Materije udružile snage s dečkima iz brenda Chozen, poznatim po ručno rađenim, ekskluzivnim čokoladnim bombonima te su zajedničkim snagama kreirali fantastične matcha dražeje - kombinaciju bogatog, orašastog okusa slanih badema sa suptilnom gorčinom matche, fino mljevenog praha posebno uzgojenog i obrađenog lišća zelenog čaja, kiselkastu notu limuna i neodoljivu bijelu čokoladu.
Nakon brojnih pozitivnih reakcija na matcha dražeje, došlo je vrijeme za novi Materia x Chozen launch, koji i ovog puta vješto spaja limun, bijelu čokoladu i matchu u najkremastiji namaz. Može se koristiti na razne načine, a svatko će pronaći kombinaciju koja mu najviše odgovara.
Na žlicu ili na palačinke
Primjerice, kao namaz na palačinkama, unutar praznog kroasana ili na krišku nekog finog kruha. Divno će pasati i s narezanim voćem, npr. jagodama ili bananama, a može se dodati i u jutarnju granolu ili smoothie, a za poseban gušt najbolje ga je jesti samog, na žlicu, kako biste u cijelosti doživjeli okus, govore nam cure iz Materije.
"Jako nas veseli nova suradnja s Chozenom, njegujemo divno partnerstvo, obožavamo svaki proizvod s matchom koji dečki naprave, pa tako vjerujemo i kako će ovaj namaz naići na pozitivne kritike", rekle su Maja i Zrinka iz Materije.
"S curama iz Materije imamo super komunikaciju i svaki proizvod koji zamislimo znamo da će i zaživjeti! Veselimo se komentarima za namaz, a i svim budućim suradnjama", kaže Dražen iz Chozena.
"Cijeli team Chozen je uživao u izradi i degustaciji dražeja koje smo napravili u suradnji s Materijom. Odmah smo počeli razmišljati o nekom novom proizvodu s matchom i došli na ideju - namaz! Okus matche se odlično slaže s limunom, odmah smo se bacili na posao i izložili curama ideju koja im se instantno svidjela. Nakon pokušaja i pokušaja, namaz je oživio, ali ne zadugo, s obzirom na to da iz teglice brzo nestane. Upogonili smo naš stroj, ubacili sve sastojke i napravili najkremastiji namaz, koji zapravo nismo nigdje prije toga niti vidjeli niti kušali. Vjerujemo kako će svaki ljubitelj matche uživati u degustaciji ovog unikatnog proizvoda", dodaje.
S Draženom smo porazgovarali i o nekoliko tema mimo samog namaza.
1. Koliko Chozen postoji i kako ste odlučili krenuti u ovo? Imate li iskustva otprije ili je iz hobija - nastao posao?
Chozen postoji od 2019. godine i od tada je bio "one man band" koji je vodio Dražen Zeljković. Chozen je krenuo kao hobi, nakon što je Dražen došao do zasićenja u poslu videopostprodukcije.
2. Odakle nabavljate sirovine, ali i gdje sve distribuirate svoje proizvode?
Dosad smo razvili zavidnu mrežu dobavljača s kojima imamo iskustva i znamo da će sirovina uvijek biti vrhunska. Čokoladu koristimo isključivo Callebaut, belgijsku. Zasad još uvijek web prodajom naši proizvodi dolaze do kupaca, iako se isti mogu pronaći kod naših partnera (delikatesni i specijalizirani dućani), kao i kod naših partnera s kojima smo razvili neke specijalne proizvode.
Kao jednu od dražih kolaboracija navesti ćemo onu s Materia matchom. Kvaliteta Materia matche daje nam mogućnost razviti namaz od matche koji smo kombinirali s limunom i zbog toga u cijelom procesu dobivamo namaz fantastičnog okusa i predivno zelene boje, koji s matchom nosi brojne pogodnosti za naše tijelo.
3. Smatrate li da Hrvati, kad je o čokoladi iz većine dućana riječ, jedu smeće?
Hrvati sve više osjete razliku između industrijskih proizvoda i artisan proizvoda kakve i sami proizvodimo. Pokušavamo ih educirati o razlikama između te dvije grane, ali svakako još uvijek većina iz određenih razloga poseže za dućanskim, industrijskim proizvodima.
4. Postoji li neka industrijska čokolada za koju biste rekli da je OK za kupiti? Koja?
S obzirom na to da smo i sami u grani proizvodnje čokoladnih proizvoda, naša osjetila, i okusna i vizualna, ograničavaju nas pri odabiru industrijskih proizvoda, pa ih stoga i ne komentiramo.
5. Najavljene su nestašice kaka(ovc)a - kakva su vaša predviđanja oko tog problema?
Kao i svi problemi koji se pojavljuju, vjerujemo da će se i ta situacija riješiti. Trenutačna situacija s cijenom kakaa svakako izaziva problem i određenu nesigurnost, ali mišljenja smo da kakao kao takav neće nestati, eventualno zbog ograničenih količina cijena može i dalje rasti. Sretni smo da naši kupci osjete razliku u proizvodu te podupiru naš put koji smo odabrali.
6. Postane li kakao nedostupan, koji sastojak može zamijeniti komponente u čokoladi koji se dobivaju od njega? Ima li smisla koristiti ikakve zamjene u craft proizvodnji poput vaše?
U slučaju da kakao nestane, opstat će jedino proizvodnje koje koriste zamjenu za čokoladu (koja ne sadrži kakao maslac i kakao masu), to u našoj proizvodnji ne želimo primjenjivati, niti radimo ikakve planove po tom pitanju.
7. Planirate li povisiti cijene dogodi li se kriza s nabavom sirovine? Postoji li neko drugo rješenje?
Mislimo da se moramo prilagoditi tržištu, iako ćemo se boriti i pokušati zadržati cijene koje i trenutačno imamo, kako ih ne bismo morali dodatno povećavati.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati