Zašto je sve odjednom "swicy"?
DOK SU SLATKO-SLANI okusi još nedavno bili vrhunac kulinarskih trendova, svijet sada doživljava novu gastronomsku revoluciju. Riječ je o "swicy" trendu, spoju slatkog i ljutog. Ova neobična kombinacija okusa osvaja restorane, kafiće i trgovine diljem svijeta te donosi novu dimenziju uživanju u hrani, pružajući istovremeno osjećaj ugode i uzbuđenja.
Ljuti med postaje sve popularniji
Začini poput ljutog meda postali su iznimno popularni tijekom godina. Novi podaci ukazuju na to da potrošači danas više nego ikad traže složene slatko-ljute okuse, a ovaj trend posebno je potaknut milenijalcima i generacijom Z.
Prema podacima istraživačke tvrtke Datassential, kombinacije slatkog i ljutog na jelovnicima diljem SAD-a porasle su za 38% u posljednjoj godini. Predviđa se da će do 2027. ljuti med postati dominantan okus, premašujući popularnost većine drugih okusa u svijetu hrane i pića. Njegova popularnost postala je očigledna kada ga je Pizza Hut uvrstio na svoj jelovnik u odabranim tržištima na ograničeno vrijeme.
Ne samo Pizza Hut, već i mnogi drugi restorani i ugostiteljski objekti u SAD-u sada nude "swicy" opcije na svojim jelovnicima. Na primjer, Burger King je nedavno lansirao "swicy" napitke inspirirane mangonadom, a slične inovacije prate i drugi ugostiteljski lanci.
Otkud sve veći interes za slatko-ljutim okusima?
Prema istraživanju agencije Mintel, dvije trećine Amerikanaca pokazuje interes za slatko-ljute umake.
S druge strane, proizvođači sirupa iz Monina, koji nude okuse poput ljute agave, ljutog smeđeg šećera i slatko-ljutog cimeta, ističu da čak 70% ljubitelja ljutih okusa želi isprobati hranu i piće s okusom ljutog meda. U Toraniju, poznatom proizvođaču sirupa, nedavno su predstavili svoj Sweet Heat Syrup, opisujući ga kao poseban ljuti umak koji dodaje zanimljivu notu kako alkoholnim tako i bezalkoholnim pićima. In the Raw, još jedan proizvođač, predstavio je svoj novi veganski i organski ljuti sirup od agave. Ovaj sirup može se koristiti u različitim jelima i pićima, od koktela do preljeva, marinada, piletine, vafla i mnogih drugih jela.
Slatko-ljuti okusi postaju sveprisutni. Fokus mnogih brendova, uključujući Torani, usmjeren je prema budućim preferencijama potrošača. Pokazalo se da 62% potrošača preferira ljute okuse, a kod mlađih generacija, taj postotak je još veći. Upravo zbog toga sve više proizvoda cilja upravo na te generacije. Mlađi potrošači traže kompleksnije i raznolike okuse. Nakon pandemije, mnogi su se okrenuli kuhanju kod kuće i traže svestrane i zanimljive sastojke.
Radi li se o stvarnom trendu?
Kombinacija slatkih i ljutih okusa nije novost u svijetu kuhanja. Mnogi kuhari smatraju da je ta kombinacija osnovno načelo kuhanja, a ne samo prolazna moda.
U kulinarskom svijetu, ravnoteža okusa je ključna. Slatko-ljuta kombinacija predstavlja tu savršenu ravnotežu. Dodavanje ljutine hrani aktivira različite dijelove nepca, pružajući bogat i složen okus. Kada se pojave trendovi poput ovog, to je znak da se sve više ljudi educira o hrani i razumije zašto uživaju u određenim okusima.
Primjerice, poznati američki lanac restorana Shake Shack uveo je u svoj jelovnik cheeseburger s džemom od bourbona i jalapeños čili papričicama te Chocolate Churro Shake s mješavinom kajenskog papra te guajillo i čili papričica. Osim toga, u New Yorku raste popularnost manga posutog Tajínom, meksičkom solju koja sadrži čili i limun. Ova kombinacija postala je viralni hit na TikToku. Iako se mango jeo na ovaj način puno prije pojave društvenih mreža, sada ovo jelo doseže širu publiku zahvaljujući viralnim sadržajima.
Kada se promatraju različite kuhinje širom svijeta, slatko-ljute kombinacije su konstantne. To je okus koji prirodno privlači ljude te je bio vrlo popularan i prije nego što ga je šira javnost prepoznala kao globalni trend.
Oživljeni interes za tradicionalne sastojke
Momofuku je kulinarski brend koji je osnovao poznati televizijski chef David Chang. Restorani Momofuku već desetljećima koriste gochujang, blago slatku korejsku čili pastu. Međutim, kada su je prvi put uveli 2004. godine, nisu bili sigurni hoće li ovaj sastojak prepoznati kupci.
Umjesto izvornog imena, nazvali su ga "crveni zmajev umak", misleći da bi izravno spominjanje gochujanga moglo otuđiti neke kupce. Danas je situacija drugačija - gochujang je postao prepoznatljiviji, što je vidljivo i na pakiranjima proizvoda gdje se jasno ističe njegova uloga u postizanju savršene ravnoteže slatkog i ljutog.
Dok je u prošlosti postojao generalizirani pogled na, primjerice, kinesku kuhinju, danas ljudi razlikuju različite regionalne kuhinje, poput sečuanske i kantonske. Ova svijest prelazi iz restorana u domove, gdje ljudi žele eksperimentirati s okusima koje su isprobali izvan kuće. Pandemija je dodatno potaknula ljude da budu kreativniji u svojim kuhinjama. Kako se društvo diversificira, tako se i paleta okusa proširuje i postaje bogatija.
Swicy pića
Iako mnogi tvrde kako ne vole slatka pića, većina ljudi zapravo uživa u njima. U svijetu koktela, slatkoća često nosi negativnu konotaciju, pa se pića rijetko opisuju kao slatka. Međutim, većina koktela sadrži slatke elemente, čak i ako to nije eksplicitno navedeno.
Kombinacija slatkog i ljutog ponovno postaje popularna jer nudi dobro uravnotežene okuse. Ljute margarite s jalapeño tekilom, posebno one s dodatkom krastavca, postale su popularan izbor među ljubiteljima koktela. Šećer može pojačati i naglasiti okus, što je znanstveno dokazano. Tijekom ljetnih mjeseci, mnogi koriste slatko-ljute sirupe u voćnim pićima, poput limunade. Međutim, očekuje se da će trend slatko-ljutih pića ostati trajno popularan.
Kada trendovi opstaju tijekom različitih godišnjih doba, jasno je da su došli da ostanu. Bit će zanimljivo pratiti razvoj ovog trenda tijekom jeseni i kako će se prilagoditi svakoj sezoni. Vjerojatno možemo očekivati razne inovacije, poput martinija s okusom bundeve i dodatkom ljutine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati