U UJEDINJENOM KRALJEVSTVU sav sadržaj koji nije primjeren za djecu smije se reklamirati nakon 21 sata. Nakon listopada 2025. godine, na popis tog sadržaja bit će uključeni i svi oglasi i reklame za brzu hranu, a internetskim oglasima također će biti zabranjeno promicanje proizvoda s visokim udjelom masti, soli i šećera.
Andrew Gwynne, ministar javnog zdravstva Ujedinjenog Kraljevstva, potvrdio je da će reklame za nezdravu hranu biti dodane na popis zabranjenih sadržaja, na kojemu se već nalaze neki poroci poput kockanja i alkohola, piše Euro News.
Sve više britanske djece je pretilo
Sve je to dio nastojanja javnog zdravstva da se poboljša opće zdravlje u zemlji, gdje je posebno zabrinjavajuća činjenica da sve više djece ima problem s prekomjernom težinom i pretilosti.
Gwynne je objasnio da uz pomoć ove mjere žele riješiti jedan od velikih problema u zemlji, a to je da jedno od petero djece ima prekomjernu težinu ili je pretilo, i to čak i prije polaska u osnovnu školu. Kada su u pitanju djeca u osnovnoj školi, više od jedne trećine djece bori se s tim problemom.
Ove brojke relativno su u skladu s Europskom inicijativom Svjetske zdravstvene organizacije za nadzor pretilosti u djece između 2018. i 2020. godine, u sklopu koje je otkriveno da je u 33 europske zemlje 29 posto djece u dobi od 7 do 9 godina imalo prekomjernu tjelesnu težinu.
Kakva je situacija u Hrvatskoj?
U Hrvatskoj je vrlo slično, a posljednje europsko istraživanje pokazuje da svako treće dijete ima problem s debljinom. Oko 35 posto djece u dobi od osam do devet godina ima povećanu tjelesnu težinu, pri čemu češće dječaci nego djevojčice. Stručnjaci smatraju da su glavni krivci upravo nepravilna prehrana, velike porcije, stres, utjecaj obitelji i društva, ali i reklamne kampanje koje promoviraju nezdravu prehranu.