Najskuplja cesta u Hrvatskoj ima dva velika problema

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Ove srijede za promet je otvorena državna cesta D403, koja povezuje zapadni dio riječke luke i Zagrebačku obalu s riječkom obilaznicom i prometnim čvorom Škurinje, vrijedna oko 70 milijuna eura. Riječ je o najskupljoj cesti u Hrvatskoj, koja je povezala obilaznicu u Rijeci sa Zvonimirovom i Baračevom ulicom.

Time su se trebale značajno rasteretiti gradske ulice u zapadnom dijelu Rijeke, ali su odmah po puštanju u promet brojni vozači uočili velik problem na čvoru Škurinje, gdje se cesta spaja s obilaznicom, piše Novi list

Na djelomično rekonstruiranom čvoru, na kojem je izgrađeno novo kružno raskrižje, vozila koja dolaze iz smjera Zagreba, odnosno Krčkog mosta, ne mogu legalno skrenuti prema D403 i Zvonimirovoj, odnosno Baračevoj. Također, vozila koja cestom D403 dolaze u čvor Škurinje ne mogu skrenuti prema zapadu, u smjeru graničnog prijelaza Rupa, prema Puli, izvještava Novi list.

Dva su problema

Vozila iz smjera Zagreba, koja se uključuju na čvoru Škurinje i žele se po D403 spustiti prema Zvonimirovoj ulici ili Baračevoj, prema postojećoj signalizaciji, to mogu učiniti jedino tako da na semaforu unutar čvora skrenu desno s obzirom na to da je prema postojećoj signalizaciji iz obje trake koje dolaze na semafor obavezno skretanje desno.

Vozači onda idu prema Osječkoj ulici, gdje bi trebali skrenuti lijevo pa na kružnom raskrižju, udaljenom nekoliko stotina metara dalje, napraviti puni krug, izaći na Osječku u smjeru centra pa iz nje skrenuti desno na čvor Škurinje, gdje se iz tog smjera mogu uključiti na D403.

Novi list navodi da je ovo vrlo komplicirano, osobito jer na škurinjskom kružnom toku u Osječkoj traju radovi zbog kojih je jedan trak kružnog toka zatvoren te se na tom dijelu stvaraju velike gužve i zastoji i bez vozila koja uopće ne idu prema Škurinjama i Drenovi, nego se žele skinuti na D403.

Taj problem, kao i problem nemogućnosti skretanja prema Puli, dugoročno bi trebao biti riješen izgradnjom dvaju novih kružnih raskrižja. Jedno takvo raskrižje bilo bi unutar čvora Škurinje, na mjestu sadašnjeg raskrižja sa semaforima, a drugo bi bilo na spoju čvora Škurinje s Osječkom ulicom.

Hrvatske ceste: U pripremi je privremeno rješenje

Novi list je Hrvatskim cestama poslao upit o privremenom rješenju koje bi omogućilo skretanje prema D403 iz smjera Zagreba, kao i s te prometnice prema Puli. Odgovorili su kako je takvo privremeno rješenje u pripremi.

"Za rekonstrukciju postojećeg čvora Škurinje: raskrižje A7/DC403/Osječka ulica izdana je lokacijska dozvola, izrađen je glavni projekt te je u tijeku postupak dobivanja građevinske dozvole (dva nova kružna raskrižja umjesto postojećih semaforiziranih raskrižja).

Budući da se po postojećem prometnom režimu ne može skrenuti iz smjera A7-Zagreb prema državnoj cesti D403 kao i iz smjera D403 prema A7 u smjeru Pula, ukazala se potreba za izmjenu i dopunu postojeće prometne signalizacije i opreme na predmetnom čvoru i prilaznim cestama.

U tijeku je izrada idejnog rješenja privremene regulacije prometa kojim će se ti smjerovi omogućiti korekcijom horizontalne, vertikalne i svjetlosne signalizacije te manjim građevinskim zahvatima. Navedeno će biti uspostavljeno po izradi projekta i ishodovanju suglasnosti te će biti na snazi do početka radova na izgradnji dva nova kružna raskrižja", odgovorili su iz Hrvatskih cesta za Novi list, no nisu naveli rokove kada bi privremeno rješenje trebalo stupiti na snagu.

Plenković na otvorenju najskuplje ceste: Impresivno

Predsjednik vlade Andrej Plenković je na svečanom otvorenju D403 izjavio da ta nova cesta daje novu kvalitetu u gospodarskom razvoju i prometnom povezivanju riječke luke, a važna je i za povezivanje zapadnog dijela grada.

"Nakon Ploča i Zadra, možemo reći da i Rijeka ima autocestu do same obale", naglasio je Plenković.

 

Ocijenio je da je riječ o impresivnom građevinskom projektu s puno tunela i vijadukata, da se Hrvatska snažno infrastrukturno razvija te da je i to dio plana da se u ovom desetljeću riješi sve što je strateški bitno s mrežom cesta i brzih cesta.

Plenković je rekao da projekt DC 403 mijenja sve, Zagrebačku obalu čini smislenom i učinkovitom, korisnom u prometnom smislu i smislu jačanja Rijeke te Hrvatske i daljnjih investicija u riječku luku. Podsjetio je da je ugovor za taj projekt potpisan 15-ak dana prije posljednjih izbora te da su zahtjevni radovi završeni u roku od tri godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.