MR. FOGG dugo je nosio titulu najboljeg bara u Zagrebu. I zaista je tako bilo, i što se tiče ponude i usluge. No u posljednje vrijeme stvari su se, čini se, promijenile - nagore.
"Steampunk" bar u Martićevoj ulici, koji je prije nekoliko godina dobio čak i preporuku New York Timesa, kao da je postao odraz stanja u kojem se nalazi ugostiteljstvo u Hrvatskoj. U posljednjih nekoliko posjeta Mr. Foggu ostali smo neugodno iznenađeni uslugom i odnosom prema gostima, a takve komentare čuli smo i od drugih.
Konobari su redovito nepristojni i nervozni, usluga je veoma spora, a često se dogodi i da ćete dobiti ono što niste naručili. Događa se to i tijekom dana, a posebno tijekom večeri kada je u baru nešto veća gužva.
Prošlog vikenda sjeli smo u Mr. Fogg na piće te ostali šokirani ophođenjem prema gostima. Od toga da je konobar gostima pristupao veoma neprofesionalno (iz nekog razloga praveći se da govori strane jezike i slično), preko toga da smo na narudžbu pića čekali više od pola sata pa zatim dobili krivu narudžbu (koju nismo ni pokušavali promijeniti jer nije bilo smisla), a onda, kao i ostatak gostiju, doslovce smo potjerani s terase na način da je konobarica stolovima prilazila vičući: "Vi isto, idemo, unutra ili gotovo!"
Mr. Fogg i dalje na Googleu ima respektabilnu ocjenu, no da se uočiti da su neki noviji komentari veoma slični našem iskustvu.
"Nad još uvijek popularnim mjestom gazda je izgubio kontrolu. Naručeni pjenušac donesen u čaši, očigledno natočen iz otvorene i muzirane butelje. Nije jasno koji. Nije jasno koliko košta. Cjenika nema izloženog, QR kod digitalnog u mraku nije moguće očitati, a nema internetske adrese, niti ga nema na webu", "Predivan kafić i ambijent, no konobar jako nepristojan, nepristupačan i spor (iako nije bilo posla). Odbio izdati račun kako za nas tako i za druge stolove (vidi se da mu je to praksa)", "Prekrasno mjesto na odličnoj lokaciji, no konobar je bio blaga riječ katastrofa te je pokvario cijeli ugođaj. Tužno i žalosno", samo su neki od komentara ostavljenih unatrag pola godine.
Naravno, da budemo potpuno fer, ima i onih koji i dalje hvale uslugu u recenzijama.
Ima li ugostiteljstvo u Hrvatskoj budućnost nastavi li se ovakva situacija?
Potpuno razumijemo stres u ugostiteljstvu, pogotovo tijekom prebukiranih večeri, međutim, situacija koju smo doživjeli za vikend samo je eskalacija onoga čemu smo u istom kafiću svjedočili već neko vrijeme, i tijekom dnevnih i tijekom večernjih posjeta. Način ophođenja i usluga u Mr. Foggu kao da vrišti da imaju problema s manjkom osoblja.
I to je zaista realan i ozbiljan problem svih ugostitelja u Hrvatskoj koji treba razumjeti, međutim kada se takva situacija prelijeva na iskustvo gosta u tom objektu, onda dolazi do puno većeg problema zbog kojeg se nameće pitanje - kakva je budućnost ugostiteljstva u Hrvatskoj nastavi li se ovakvo stanje?
Ako je situacija došla do toga da konobari zbog preopterećenosti poslom više ne mogu pružati uslugu po kojoj je mjesto gdje rade prvenstveno bilo i poznato, onda ponuda ugostiteljskog objekta pada u drugi plan. Vrhunski kokteli, hrana ili bilo koja usluga koju nudite (u bilo kojoj branši) nije dovoljna da zadrži gosta ili klijenta ako se ne osjeća cijenjeno ili ako tijekom svakog posjeta doživi neugodno iskustvo zbog problema unutar tvrtke.
I da se razumijemo, Mr. Fogg nije jedini primjer toga. Ističemo ih jer su bar s odličnom reputacijom (za koju se nadamo da će je i zadržati), što znači da nitko (odnosno nijedan ugostiteljski objekt) nije siguran.
Ta situacija već se nekoliko godina može osjetiti u Dalmaciji tijekom sezone, međutim, čini se da je veoma brzo stigla i na kontinent. I poprilično bi se mogla obiti o glavu ugostiteljima.
Kako je riješiti? Ne znamo, no znamo da objašnjava zašto su konobari i danas jedno od najtraženijih zanimanja u zemlji i zašto su oni koji taj posao odlično rade u poziciji da (zasluženo) traže i vrhunske uvjete.